"پلي به گذشته" در روز يكشنبه 7 ارديبهشت، زندگينامه خسرو روزبه از مغزهاي متفكر كمونيست هاي ايران را مرور ميكند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي شبكه دو، استاد خسرو معتضد در شصت و چهارمين اين برنامه به زندگينامه خسرو روزبه مي پردازد. سروان توپخانه، خسرو روزبه از سال 1323 تا سال 1336 كه زمان دستگيريش بود، فردي بسيار فعال بود. او مغز متفكر كمونيست هاي ايران و در رياضيات و علوم و فنون نبوغ بسياري داشت. بنياد طغيانگري او فقر خانواده ها بود. او 36 كتاب نوشت كه سالها در دانشكده افسري تدريس مي شد. وي به تدريج جذب كمونيسم شد وليكن منتقد حزب توده هم محسوب مي شد.

معتضد در معرفي روزبه مي گويد: خسرو روزبه 40 خانواده ثروتمند را مالك ايران مي دانست. او در دفاعياتش مي گفت كه خان ها، مردم را در شهرها وادار به گدايي مي كردند تا ثروت اندوزي كنند اما شوروي كه كعبه آمال روزبه و كمونيست ها بود، به تدريج به سرابي مبدّل شد. همچنين او از فقر، گرسنگي، بيماري و جهالت مردم ايران و همچنين اوضاع حزب روس ها در عصر تزارها و كمونيست ها كه ديگر قابل برگشت نبود، مطالب جالبي بيان كرده است.

به منظور آشنايي با ابعاد وسيع تر و گسترده تر زندگينامه خسرو روزبه و مسائلي كه در زمان او به وقوع پيوست، روز يكشنبه ساعت 19:45 شاهد پخش برنامه «پلي به گذشته» باشيد.

«پلي به گذشته» كاري از گروه فرهنگ، تاريخ و هنر شبكه دو سيماست كه علي رجب لو تهيه كنندگي آن و استاد خسرو معتضد هم روايتگر بخشهاي مختلفي از تاريخ گذشته و معاصر را در آن به عهده دارند. اين برنامه روزهاي فرد ساعت 19:45 از شبكه دو پخش مي شود.



انتهای پیام/اق
برچسب ها: تلویزیون ، شبکه ، دو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسام پورثابت
۱۲:۴۶ ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
سلام- در به در به دنبال یک تماس با دکتر معتضد هستم. شمارو به خدا کمکم کنید.
آخرین اخبار