توهمی بنام "تلاش ایران برای ساخت بمب اتمی" که سالهاست به کرات در رسانه های غربی مطرح شده و از زبان سردمداران آمریکایی و اسرائیلی شنیده می شود ،‌ از یک منبع مخصوص ساخته و منتشر گردید .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری _‌تحلیلی آنتی وار ؛ "‌ راس ولن " نویسنده وتحلیلگر در مقاله ای با اشاره به مذاکرات هسته ای میان ایران و کشورهای 5+1 می نویسد : دسترسی به اینترنت و حفط ارتباط با جامعه در عصر کنونی کار چندان سختی نیست . هر فردی با دارایی از اندکی هوش می تواند از خدمات بی نهایت اینترنت استفاده کند اما عجیب است که اندک انسان هایی درمورد ادعایی که واشنگتن و هم پیمانان آن در موردتلاش ایران برای ساخت سلاح اتمی اظهار می کنند ،‌ مطالعه یا تحقیقی انجام نمی دهد . 

بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی سازمان های نرم افزاری و ارائه دهنده خدمات اینترنتی بین المللی تبلیغات و آگهی ها بسیار بیشتر از عنوان "‌تلاش ایران برای ساخت بمب اتمی" بازدیدکننده داشته است . 

نگاهی به کتاب اخیر "گارث پورتر"‌ با عنوان (داستان ناگفته ای از وحشت ایران هسته ای_‌بحرانی جعلی) می توان به مدارک روشن کننده ای درباره این موضوع دست یافت .

در یکی از فصول این کتاب ،‌ پورتر اشاره می کند که ایالات متحده و اسرائیل با حمایت انگلیس ،‌ فرانسه و آلمان با استفاده از هجمه های رسانه ای و ساخت مدارک و استدلال های جعلی این موضوع را القا میکنند که برنامه هسته ای ایران اهداف صلح آمیز نداشته و به منظور ساخت سلاح اتمی ادامه دارد . برخی از این موارد در ذیل آمده است .

1/  کشف تاسیسات غنی سازی اورانیوم در نطنز در سال 2002 یکی از این موارد است . پورتر در کتاب خود اینگونه نوشت : ایالات متحده و هم پیمانان آن با بهره گیری از پنهان کاری ایران در مورد نیروگاه نطنز تلاش کردند تا این سوء ظن را در اذهان عمومی دنیا منتشر کنند که ایران در پس فعالیت های هسته ای صلح آمیز خود به ساخت تسلیحات اتمی نیز مشغول بوده است . به ادعای این کشورها تاسیسات هسته ای صلح آمیز ابزاری برای پنهان کردن فعالیت های غیرمجاز و تسلیحاتی می باشد . علت پنهانی بودن نیروگا نظنز نیز همین بوده است .

جمهوری اسلامی این ادعا را رد و اظهار داشت که فعالیت در نطنز نیز کاملا قانونی و مسالمت آمیز بوده است چراکه تهران معاهده بین المللی منع گسترش سلاح اتمی را امضا کرده و به مفاد آن عمل می کند . 

ایران علت مخفی ماندن نیروگاه نطنز را محفوظ ماندن آن از حمله نظامی احتمالی توسط آمریکا و اسرائیل عنوان کرده است . بعلاوه اینکه چین در ساخت و فعالیت این نیروگاه نقشی فراوان داشته و به دلیل حفظ امنیت و منافع انفرادی و مشترک تهران و پکن این مشارکت بطور مخفیانه انجام می گرفته است . 

2/ همانند سایر کشورهای هسته ای که از این ابزار به عنوان قدرتی بازدارنده استفاده می کنند ،‌ایران نیز در ساخت و توسعه نیروگاه های هسته ای خود آن را ابزاری برای بازدارندگی در برابر هرگونه حمله یا تجاوز احتمالی علیه تمامیت ارضی کشور می داند . 

مقامات آمریکایی و برخی تحلیلگران اطلاعاتی از این هدف تلویحی ایران آگاهی داشته و بخوبی تشخیص دادند که این مقصود به معنای توسعه و ساخت تسلیحات اتمی نیست . اما دولت های غربی یکی پس از دیگری با اتهام عمدی علیه تهران ،‌ این دو مفهوم _ بازدارندگی تلویحی و ساخت تسلیحات اتمی _ را با یکدیگر آمیختند و اذهان عمومی را در این باره گمراه کردند . 

3/ بنیامین نتانیاهو ،‌ نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دیگر مقامات اسرائیلی بارها برنامه هسته ای صلح آمیز و موفقیت های موشکی ایران را تهدیدی قریب الوقوع نامیده و ادعا می کنند که هدف آن تحقق اهداف سیاسی و استراتژیک می باشد ،‌ مدعیاتی که هیچکدام توسط ایران انجام نگرفته و نخواهد گرفت . 

این مقامات نسبت به ایجاد ایرانی هسته ای و تهدید آن برای امنیت دنیا هشدار می دهند و اعلام می نند که چنین موضوعی برای اسرائیل و دوستان این رژیم غیرقابل پذیرش است . تل آویو "ایران هسته ای" را پایانی سیاسی و استراتژیک برای اسرائیل و دیگر دولتهایی که با تل آویو هم پیمان هستند ،‌ مطرح می کند . 

4/ دولت جرج بوش پروژه اشغال عراق را بعنوان راهکاری انتخاب نمود تا از این طریق پروژه تغییر نظام در ایران را دنبال کند .  این موضوع در سال های 2004 و 2005 مورد اختلاف میان ایالات متحده با سه کشور اروپایی _‌ آلمان ،‌ انگلیس و فرانسه _ بود . 

این سه کشور در آن سال در حال مذاکره با ایران برای محدود کردن برنامه هسته ای خود بودند به همین دلیل چنانچه در طرح بوش برای ایجاد اختلال در داخل ایران و تلاش برای تغییر جکومت شرکت می کردند ،‌ در واقع تمامی تلاش های خود را از بین برده بودند . 

5 / عملا بازرسی های نمایندگاه آژانس بین المللی انرژی اتمی از تاسیسات هسته ای ایران انجام می گرفت و هر سه ماه یک بار گزارش آن منتشر می گردید . تبلیغات فراوانی بر همین موضوع انجام گرفت و تلاش هایی از سوی غرب برای وارونه جلوه دادن نتایج بازرسی ها ،‌ وجود داشت . با این حال تمامی گزارشات حای از انجام فعالیت های صلح آمیز و غیرتسلیحاتی در نیروگاه های ایران است  .

در انتهای این مقاله آمده است :‌این دست اتهامات بارها از سوی آمریکا و اسرائیل عنوان شده است . ادعای واشنگتن مبنی بر وجود سلاح های کشتار جمعی در عراق اسبابی برای تجاوز و غارت هشت ساله آمریکا در عراق قرار گرفت . آمریکا ،‌اسرائیل و هم پیمانان آن بطور عمدی از برنامه هسته ای ایران بحرانی جعلی ساخته اند ،‌ بحرانی که تمامی کشورهای دنیا بخوبی با آن آشنا هستند چرا که ابزارآلات رسانه ای در خدمت آنهاست . 


انتهای پیام /
برچسب ها: ایران ، اتمی ، هسته ای ، آنتی ، وار ، افسانه ، بمب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار