سفیر چین در آمریکا تاکید کرد اتحاد آمریکا با ژاپن نباید به منافع چین آسیب وارد کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی سی تی وی، سفیر چین در آمریکا تاکید کرد اتحاد آمریکا با ژاپن نباید به منافع چین آسیب وارد کند. اظهارات کویی تیانکای سفیر چین در آمریکا پس از آن صورت گرفت که باراک اوباما گفت جزایر دیائویوی چین در موضوع قرار داد امنیتی ژاپن و آمریکا لحاظ شده است. 

سفیر چین طی سخنانی در دانشگاه هاروارد گفت آمریکا باید همسویی چنین تصمیماتی با مواضع آمریکا را بطور دقیق مورد بررسی قرار دهد. 

وی گفت مواضع چین درباره جزایر مورد مناقشه همواره ثابت و مشخص بوده است. سفیر چین در آمریکا افزود چین همواره بر صلح ، شکوفایی و وحدت منطقه آسیا اقیانوسیه تاکید داشته است و هر گونه تلاش برای ایجاد تفرقه در منطقه بر خلاف روند طبیعی تاریخی است که تاکنون وجود داشته است.

سفیر چین گفت: دولت آمریکا اعلام کرد این کشور در خصوص جزایر هیچگونه موضعی اتخاذ نخواهد کرد اما به نظر می‌رسد آمریکا در این خصوص موضع جانبدارانه و در واقع موضع نادرستی اتخاذ کرده است.

اما یک موضوع کاملا روشن است؛ آمریکا و ژاپن با یکدیگر ائتلاف نظامی دارند که به دوران جنگ سرد باز می‌گردد. فکر نمی‌کنم چنین ائتلافی به ما کمکی بکند.  نکته بعد اینکه ، این ائتلاف نباید بر منافع کشور ثالث تاثیر داشته و قلمرو چین را در بر گیرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: بین الملل ، چین ، ژاپن ، آمریکا ، لطمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار