نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پایین رفتن منابع آبی سفره های زیرزمینی در استان بر مدیریت منابع آبی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان، محمدرضا پورابراهیمی ، در مراسم افتتاح فرستنده دیجیتال بخش چترود، ایستگاه روستای رحیم آباد با اشاره به اینکه اقتصاد این منطقه به صورت کشاورزی تک محصولی ( محصول پسته) است، گفت: متاسفانه 97 درصد باغ های استان کرمان به صورت غرقابی، آبیاری می شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با این روش آبیاری آینده کشاورزی این منطقه دچار مشکل می شود، افزود: آب ثروت ملی است و متعلق به همه مردم کشور است.

پورابراهیمی با اعلام اینکه باید منابع آبی همانند منابع نفتی ملی اعلام شود تا بتوان آن را مدیریت کرد، خاطرنشان کرد: مدیریت منابع آبی در استان باید جدی گرفته شود تا در آینده دچار مشکل نشویم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به احداث دو کارخانه فولاد به ظرفیت یک و نیم، و یک میلیون تنی در منطقه چترود، تصریح کرد: فولاد بوتیا حدود 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با گشایش اعتبار جدید در آینده ای نزدیک از پیشرفت بهتری برخوردار می شود.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه با بهره برداری از این کارخانه ها اشتغالزایی زیادی در منطقه ایجاد می شود، یادآور شد: محصول این کارخانه ها شمش فولاد است که با ایجاد صنایع پایین دستی تحول عظیمی در منطقه بوجود می آید./س

برچسب ها: منابع آبی ، ملی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.