پژوهشگران برای آزمایش یک روش جدید، یک لکه نفتی را روی آب شبیه سازی می‌کنند. ابتدا نفت را با آب مخلوط می کنند و بعد اسپری تجزیه بیولوژیکی که از تخمیر روغن های گیاهی بدست آمده را به آن می افزایند.

به گزارش خبرنگار فناوری‌های نوین باشگاه خبرنگاران؛   پژوهشگران با استفاده از شبیه‌سازی لکه‌های نفت و اسپری تجزیه بیولوژیکی نشان دادند که باکتری‌ها قطرات کوچک نفت را مورد حمله قرار داده و آن‌ را از بین می برد. 
 
پژوهشگران برای آزمایش یک روش جدید، یک لکه نفتی را روی آب شبیه‌سازی می‌کنند. ابتدا نفت را با آب مخلوط می‌کنند و بعد اسپری تجزیه بیولوژیکی که از تخمیر روغن‌های گیاهی بدست آمده را به آن می افزایند.

راجر مارچانت، میکروبیولوژیست می‌گوید: اسپری روغن با "سورفکتانت یا ماده فعال سطحی"، نفت را از بین نمی برد. کاری که می‌کند این است که نفت را به قطرات کوچک تبدیل می‌کند و بعد این قطرات کوچک را می توان بوسیله میکروارگانیسم‌ها در محیط مورد حمله قرار داده و از بین ببرد.

میشل یاکیموف میکروبیولوژیست دریا می‌گوید: در این روش ما نمونه‌ای از آب آلوده را از دریا می‌گیریم و به آزمایشگاه می‌آوریم و میکروارگانیسم‌ها را در آن کشت می‌دهیم. هنگامی که یک توده بزرگ از باکتری‌های نفت خوار رشد کردند، آنها را بر روی لکه های نفتی می پاشیم. بنابراین ما به آسانی فرایند پاکیزه کردن طبیعی دریا را تسریع می‌کنیم.

دریا پاکیزه است زیرا می تواند به خودی خود آلودگی‌هایش را پاک کند. میکرو ارگانیسم های زنده در آب، با خوردن آلودگی‌ها آب را پاک می‌کنند اما این روند وقت گیر است.

محققان می‌گویند در این روش اول باکتری‌ها نفت را می‌خورند، بعد پلانکتون ها باکتری‌ها را می خورند، و به این شکل زنجیره غذایی در دریا برقرار می‌شود. این روش طبیعی پاک کردن لکه‌های نفتی در آینده ای نزدیک بطور گسترده در دسترس خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار