خدایی: جشنواره کلیبر با کوچ عشایر هم زمان است

رییس فدراسیون روستایی و عشایری استان آذربایجان شرقی گفت: هدف اصلی زمان برگزاری جشنواره سنتی کلیبر مصادف بودن با کوچ عشایر است.

جلیل خدایی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: جشنواره سنتی کلیبر برای بیست و یکمین سال در نوزدهم اردیبهشت ماه، ساعت 10 صبح به مناسبت فصل کوچ عشایر از قشلاق به ییلاق برگزار می‌گردد.
 
خدایی در خصوص مسابقات در نظر گرفته شده برای این جشنواره بیان کرد: مسابقه اصلی که برای این جشنواره در نظر گرفته‌ایم اسب سواری به صورت سنتی است که ابتدا سه کورس برای بانوان و سپس شش کورس برای آقایان برگزار می‌گردد و همچنین برگزاری بازی‌های بومی، محلی از جمله دال پلان، هفت سنگ، دو و میدانی و طناب کشی را نیز در نظر گرفته‌ایم.
 
وی در خصوص استان‌های شرکت کننده در این جشنواره بیان کرد: فقط استان آذربایجان شرقی در این جشنواره حضور دارد و از سایر استان‌ها دعوت به عمل نیامده است.
 
رییس فدراسیون روستایی و عشایری استان آذربایجان شرقی در خصوص جوایز درنظر گرفته شده برای این جشنواره تصریح کرد: برای نفرات اول تا سوم تمامی مسابقات جوایزی در نظر گرفته ایم، در حالی که سال گذشته به نفرات برتر اسب سواری به ترتیب به نفر اول 400 هزار تومان، به نفر دوم 300 هزارتومان وبه نفر سوم 200 هزار تومان پرداخت کردیم اما برای این سال تصمیم داریم 100 هزار تومان به مقدار جوایز مان بیافزاییم اما هنوز به طور کامل قطعی نشده است.

جلیل خدایی در پایان درخصوص حمایت کننده مالی این جشنواره خاطرنشان کرد: سال گذشته به حمایت مالی منطقه آزاد ارس جشنواره‌ی را برگزار کردیم، اگر امسال هم منطقه آزاد ارس هزینه‌ها را تقبل کنند باز هم به حمایت آن‌ها برگزار می‌نماییم ولی درغیر این صورت با حمایت‌های یکی از بانک‌ها، فدراسیون ورزش روستایی وبازی‌های بومی، محلی و وزارت ورزش برنامه‌های در نظر گرفته شده را عملی می‌کنیم.

گفتنی است مسابقات اسب سواری در این جشنواره به صورت سنتی برگزار می‌گردد یعنی شرکت کنندگان بدون استفاده از زین در مسابقات حضور پیدا می‌کنند وبا هم به رقابت می‌پردازند.
همچنین آذری‌ها با اهمیتی که برای عشایر قائل هستند زمان برگزاری این جشنواره را مصادف با کوچ عشایر درنظر گرفته آند وبازی‌های بومی، محلی با توجه به قدمتی که دارند، را نیز جهت ایجاد نشاط وشادی برگزار می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار