توافقنامه‌هایی که میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با دو وزارت خانه صورت گرفته است، اختصاص مبلغ 100 میلیارد ریال اعتبار می‌باشد که مجموع این حمایت‌ها به 60 میلیارد می‌رسد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ محمود شیخ زین الدین، معاون نوآوری و تجاری سازی و فناوری رئیس جمهور و رئیس نمایشگاه در نشست خبری دومین نمایشگاه تجهیزات و سواد آزمایشگاهی ساخت ایران گفت: سیاست معاونت علمی در برگزاری نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی تحریک تقاضا دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه در بخش خصوصی وام ارزان قیمت در حدود 4 درصد پیش بینی کردیم عنوان کرد: این وام بسته به اندازه خرید بخش‌های خصوصی مورد تخفیف قرار می‌گیرد که تا کنون 444 هزار تجهیزات اعلام شده است که از این تعداد 202 شرکت این کار را انجام می‌دهند و همچنین قالب این شرکت‌ها، جزء شرکت‌های دانش بنیان به حساب می‌آیند که اکثر آن‌ها افراد دانشگاهی و فارغ التحصیلان هستند.

وی با اشاره به اینکه امسال حمایت‌های مالی از طرف وزارت خانه‌ها مجموعا به 60 میلیارد تومان می‌رسد تصریح کرد: امسال با توجه به هماهنگی‌هایی که با وزارت علوم و فناوری و وزارت بهداشت برسر منابع مالی صورت گرفته است که در این میان مبلغی هم خود دانشگاه‌ها عهده دار خواهند شد که با توجه به نیاز، درخواست شدید این کمک‌ها بیشتر خواهد شد.

اقدامی که در این میان وزارت علوم انجام داده است، ایجاد فضای باز برای دانشگاه‌های کل کشور است و انتظار داریم در طی این 4 روز برگزاری جشنواره تمامی دانشگاه‌ها سفارشات خود را بدهند و بر اساس موضوع فعالیت شرکت‌ها و محصولات افراد را به راحتی انتخاب کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با افزایش و بالا بردن کیفیت توان داخلی به صادرات و محصولات کمک کنیم و در بحث صادرات و استاندارد‌های لازم برای صادرات 10 شرکت برگزیده را تحت پوشش قرار دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.