نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهار کرد: مصرف هر چه کمتر دارو یکی از مباحث اصلی خودمراقبتی است و در متون دینی نیز به این مهم بارها سفارش شده است که حتی الامکان از دارو کمتر استفاده شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، ، آیت الله محسن مجتهد شبستری، در همایش حامیان سلامت در تالار پتروشیمی تبریز گفت: طبق آیات و روایات با رعایت بهداشت فردی و اجتماعی باید از بروز بیماری‌ها جلوگیری کرد و اگر یک بیماری به سراغ فردی آمد که مجبور به استفاده از دارو‌ست، در آن صورت مجاز به استفاده از دارو است، چرا که همان طور که همگان می‌دانند داروها اگر یک بیماری را درمان کنند، به جای دیگر بدن آسیب خواهند رساند.

وی افزود: همان طور که برای جسم انسان خودمراقبتی نیاز است برای روح و روان انسان نیز پیشگیری‌هایی نیاز است و اسلام در این مبحث به دو عنوان بهداشت عقل و بهداشت قلب توصیه‌هایی کرده است.

وی ادامه داد: تقوا پیشگیری کننده از همه دردهای روحی و استغفار درمان آن است و گرایش به معنویات و یاد خدا انسان را از آلودگی های روحی و روانی مصون نگه می‌دارد.

آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه در مورد کنترل میزان غذای مصرفی سفارش شده است، تاکید کرد: در اسلام سفارش شده است که غذا را به حد کافی بجوید و در طول شبانه روز به اندازه کافی بخوابید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در اسلام نظافت یکی از اصول اساسی سلامتی است و خداوند اسلام را برپایه نظافت و پاکیزگی برپا کرده است.



انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: دارو ، سلامتی ، تبریز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.