اصفهان/

دهمین همایش علمی مرکز آموزشی فرزانگان کاشان برگزارشد

همایش علمی یکروزه مرکز آموزشی فرزانگان کاشان "جوانه میزنم تا آفتاب بتابد " برای دهمین سال متوالی در فرهنگ سرای مهر سازمان رفاهی تفریحی شهرداری این شهرستان به کار خود پایان داد.

دبیر علمی و دانش آموزی همایش در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان،گفت: از تعداد 30 طرح علمی ارائه شده به دبیرخانه 12 طرح برگزیده دانش آموزان این مرکز در همایش بصورت سمینار از ساعت 8 صبح تا هفت بعدازظهر اجرا شد.

ملیکا سادات ذاکری این طرح ها را در رشته های ریاضی و علوم کامپیوتر، فیزیک و شیمی، فنی و مهندسی، زیست شناسی و علوم پزشکی، علوم انسانی و روانشناسی، فرهنگ و هنر، نانوتکنولوژی و سایر رشته ها عنوان کرد.

وی با اشاره به ارائه طرحهای عملی و تئوری در این همایش افزود: هر طرح ها را یک تیم دو تا سه نفره از دانش آموزان مرکز آموزشی فرزانگان کاشان ارائه کرد .

به گفته وی، پاکسازی هوا، کفش هوشمند، آب مغناطیسی، گیاه پالایی، عصای هوشمند، خاصیت آنتی باکتریال گیاهان خاص روی باکتری، سینوس کرافت، کتری مولد برق، اثر چای سبز بر باکتری، مشین خورشیدی، رابطه شبکه های اجتماعی و اقشار مختلف جامعه از جمله عناوین این طرح های تئوری و عملی ارائه شده در همایش است.

دبیر علمی همایش "جوانه میزنم تا آفتاب بتابد "، شرکت بیش از 50 نفر عوامل کمیته های اجرایی ، علمی و اعضای تیمها را یادآورشد و گفت: برگزاری کارگاه آموزشی ریاضی و خلاقیت برای تیمهای شرکت کننده از جمله برنامه های جنبی همایش بود.

ذاکری، حضور اساتید راهنما برای تیمهای شرکت کننده از بین دانش آموختگان مراکز سمپاد کاشان را خاطرنشان کرد و گفت: حدود 15 استاد راهنما اعضای تیمها را در اجرای پروژه هایشان مشاوره علمی دادند.

وی اظهار داشت:تفاوت همایش "جوانه میزنم تا آفتاب بتابد" با سالهای گذشته در این بود که امسال هر طرح به صورت جداگانه و در قالب سمینار برای بازدید کنندگان ارائه شد در حالیکه در سالهای گذشته تمام طرح ها بصورت کارگاهی و همزمان برای بازدید کنندگان اجرا می شد.

به گفته وی، دانش آموزان نوبت دوم مدارس متوسطه کاشان در مدت یک روز برگزاری همایش از اجرای طرح ها بازدید کردند.

دبیر دانش آموزی همایش "جوانه میزنم تا آفتاب بتابد "، هدف از برگزاری این همایش را پرورش تفکر خلاق و ایجاد شرایط برای ارائه تحقیقات و پژوهش های انجام شده در زمینه های مختلف علمی ، فرهنگی و هنری توسط دانش آموزان فعال و مبتکر ، ایجاد شور و نشاط و انگیزه پژوهش در بین دانش آموزان، شناسایی استعدادهای نخبه ، خلاق و مبتکر برشمرد.

گفتنی است مرکز آموزشی دخترانه فرزانگان کاشان در سال 1366 با مقطع تحصیلی متوسطه و پیش دانشگاهی تیزهوشان تاسیس شد و در حال حاضر با 300 دانش آموز مستعد کاشانی به فعالیت خود ادامه می دهد.


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.