معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهادکشاورزي خوزستان گفت: 2100 هکتار از اراضي کشاورزي خوزستان به زير کشت چغندر رفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، محمدقاسمي نژاد افزود: کار برداشت اين محصول مهم و استراتژيک، از اول ارديبهشت ماه آغاز گرديده است و محصول استان به کارخانه قند اصفهان حمل مي گردد.

وی اظهار داشت : طي ساليان متمادي چغندر قند به عنوان يک محصول استراتژيک و ضروري در چرخه تناوب زراعي دراستان خوزستان کشت مي گرديد ومتاسفانه با تعطيلي دو کارخانه قند دزفول و اهواز به مدت 15سال اين روند با توقف روبرو شد و در سال زراعي 92-93 اين کشت به ميزان 2100 هکتار در شهرستان هاي دزفول ، شوش وانديمشک از سر گرفته شد.

قاسمی نژاد درخصوص برنامه هاي توسعه کشت چغند قند در خوزستان گفت: در صورت همکاري کارخانه هاي قند استان هاي همجوار و يا راه اندازي مجدد کارخانه هاي قند استان در سال آينده 5هزار هکتار به زير کشت خواهد رفت و در شرايط مطلوب اين استان مي تواند تا 80 هزار هکتار را به زير کشت چغند رقند ببرد.

وی متوسط عملکرد چغندر قند دراستان خوزستان را 55 تن در هکتار با عيار قند بين13الي 14درصد اعلام کرد و افزود: عملکرد و عيارچغندر قند خوزستان در سطحي بالاتر از متوسط کشور مي باشد ./س

برچسب ها: کشت ، چغندر ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.