416 درخواست در 14 جلسه كارگروه تخصصي امور زيربنايي و شهرسازي استان قزوين در سال 1392 مورد بررسي قرار گرفته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي اداره كل راه وشهرسازي استان قزوين، مدير شهرسازي و معماري اين اداره كل گفت: در سال 92 بيش از 370 درخواست اشخاص خصوصي و 30 طرح از جمله طرحهاي جامع و تفصيلي و گردشگري در طي 37 جلسه گروه كارشناسي و 14 جلسه كارگروه تخصصي امور زيربنايي و شهرسازي به رياست معاون هماهنگي امور عمراني استانداري و دبيري مدير كل راه و شهرسازي مورد بررسي و تصويب قرار گرفته است.

بر اساس اين گزارش، در اين جلسات، طرح هايي همچون طرح جامع – تفصيلي شهرهاي كوهين، ارداق، معلم كلايه، اقباليه، نرجه ، طرح جامع منطقه نمونه گردشگري باغ تابان، طرح ويژه محلات اكبر آباد و زورآباد (آزادگان) اقباليه،بررسي موضوع احداث راه اصلي قزوين – رحيم آباد-كلاچاي، و قزوين – تنكابن، بررسي موضوع الحاق برخي از روستاهاي اطراف قزوين به عنوان ناحيه منفصل شهري، ارتقاي نقاط روستايي زياران و قشلاق به شهر، مكانيابي استقرار كارگاههاي توليد بتن و بتن آماده، بررسي و تعيين تكليف ساخت و سازهاي غير مجاز در دو محور كورانه و زرشك، مورد بررسي و تصويب قرار گرفته و به تأييد شوراي برنامه ريزي و توسعه استان نيز رسيده است.

اسماعيلي در ادامه اظهار داشت: با توجه به تهيه طرح مجموعه شهري و تصويب آن در شوراي عالي شهرسازي و معماري ايران، ارائه پهنه بندي اراضي و تعيين نوع فعاليت با ضوابط استقرار آن در اين طرح، امكان بررسي و انطباق درخواستهاي واصله به دبيرخانه كارگروه با طرح مذكور وجود دارد و اين امر منجر به هدايت تصميم گيري ها به سمت اجراي صحيح طرح ياد شده مي گردد.

به گفته ي خانم زرين پور، رئيس دبيرخانه كميسيون هاي تخصصي حوزه مديريت شهرسازي و معماري اين اداره كل، حدود 58 درصداز درخواست هاي مطروحه در جلسه كارگروه مرتبط با طرح هاي كشاورزي و دامداري، 13درصد از فعاليت ها در حوزه صنعت، 14 درصد از طرح ها در بخش خدمات و 13درصد از درخواست ها از نوع طرح هاي گردشگري و طرح شهري بوده است.

وي همچنين اضافه كرد: بيشترين درخواست ها (34 درصد) در سطح شهرستان قزوين و كمترين درخواست ( 5 درصد) در سطح شهرستان البرز بوده است.

زرين پور افزود: 91 درصد از درخواست هاي بخش دامداري، 87 درصد از درخواست هاي كشاورزي، 56 درصد از فعاليتهاي صنعتي، 46 درصد از درخواست ها در بخش گردشگري، در جلسه با رأي موافقت تصميم گيري شده است.
 همچنين تعداد 158 رأي كميسيون تبصره يك ماده يك و موافقت نامه فعاليتهاي تبصره 4 الحاقي به قانون حفظ كاربري اراضي زراعي و باغها، توسط جهاد كشاورزي صادر گرديده است كه جهت صدور پروانه به بخشداري و شهرداري توسط اين اداره كل ابلاغ گرديده است. 54 درصد از موارد فوق در شهرداري هاي استان و 46 درصد از آنها در بخشداري ها امكان صدور پروانه داشته اند.

به گفته وي يكي از الويت هاي كاري در ابتداي سال 92 حركت در جهت تقويت كيفي عملكرد كارگروه تعيين شده بود كه بر اساس اين هدف برنامه هايي چون پرداختن به موضوعات كلي چون ساماندهي ساخت و سازهاي غير مجاز در محورهاي گردشگري،استفاده از پتانسيل مشاوران در تصميم سازي ها ،پرداختن به بازديد ميداني توسط گروه كارشناسي براي برخي محورها و پروژه ها توسط دبيرخانه كارگروه براي جلسات تنظيم شده بود.

شايان ذكر است مطابق با مقررات و آيين نامه هاي شهرسازي و معماري، هرگونه اقدام عمراني بر روي زمين و تأثيرگذاري بر حيطه سرزميني، بعنوان تغيير در نحوه كاربرد زمين محسوب مي گردد و لزوماً نيازمند بررسي از كليه جهات در كارگروه امور زيربنايي و شهرسازي جهت انطباق با طرح هاي مصوب فرادست از جمله طرح مجموعه شهري، طرح جامع ناحيه اي است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار