عضو کمیسیون برنامه، بودجه و عمران شهرداری شهر شهریار گفت: باید ساز و کارهایی برای انتخاب اعضای مدیریت شهری لحاظ شود که تخصص گرایی در این نهاد ارتقا یابد.

علیرضا صفرزاده در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ضمن اشاره به نقش برجسته و حائز اهمیت شوراهای اسلامی شهر و روستا در مدیریت شهری مناطق گوناگون کشور به مثابه یک دولت محلی، اظهار داشت: باید ساز و کاری برای انتخاب اعضای مدیریت شهری لحاظ شود که تخصص گرایی در این نهاد ارتقا یابد و افراد کارشناس در دایره رای و انتخاب مردم قرار گیرند زیرا رویکرد کارشناسانه در شوراهای شهر و روستا، نقش برجسته‌ای در تحقق توسعه پایدار شهری ایفا خواهد کرد.
 
وی در ادامه افزود: خوشبختانه در شورای اسلامی شهریار نگاه تخصص محور حاکم است و با تشکیل کمیسیون‌های تخصصی، نظارت دقیق و مطلوبی در حوزه مدیریت شهری جاری و ساری است.
 
علیرضا صفرزاده در ادامه با بیان ضرورت اعتماد هر چه بیشتر مسئولین به مدیریت شهری تصریح کرد: در گذشته مباحثی در ارتباط با کاهش اختیارات شوراها همچون سلب اختیار از شورای شهر در خصوص شهردار، و انتخاب مدیریت شهرداری از طریق انتخابات مردمی مطرح شد که در صورت اجرایی شدن این طرح، شورای شهر که خود نیز برآمده از انتخابات مردمی است، از هیچ گونه ابزار قدرتی برخوردار نمی‌شد.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: پیگیری‌ها و مساعدت مجلس شورای اسلامی در ارتقا هر چه بیشتر جایگاه شوراهای اسلامی شهر و روستا بسیار حائز اهمیت و اثرگذار است و امید آن داریم این نهاد که از آن به مثابه دولت محلی یاد می‌شود، همواره نقش نافذ و سازنده خود را در بهبود هر چه بیشتر سطح مدیریت شهری ایفا نماید.


انتهای پیام/

برچسب ها: ضرورت ، شورا ، عمران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار