قائم مقام سازمان امور عشایرکشورگفت: برای توفیق در اجرای طرح اسکان عشایر، باید منابع درآمدی نیز برای این قشر مولد جامعه در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد،به نقل از روابط عمومی اداره کل امور عشایر خراسان شمالی میرولی صفرزاده درجمع مدیران امور عشایر استان گفت: جامعه عشایری جامعه ای مولد هستند که باید هم حقوق آنان را مطالبه کرد و هم از مشارکت آنان بهره برد.

وی با تاکید بر در نظر گرفتن بخشی از سهم تولید برای جامعه عشایری، افزود: همه دستگاه های عضو آیین نامه ساماندهی عشایر در برابر این جامعه پرتلاش و زحمتکش مسولند.

معاون توسعه و عمران سازمان امور عشایر با اشاره به مصوبه اخیر مجلس در اختصاص درصدی از اعتبار صندوق توسعه ملی به جامعه عشایری گفت: این مصوبه سبب تحولات خوبی در این جامعه می شود و سبب ارتقای شاخص های این قشر خواهد شد.

صفرزاده در سفر به خراسان شمالی از برخی طرح های حوزه عشایری از جمله بند خاکی میاندشت اسفراین، طرح مطالعاتی اسکان عشایر در جیرانسو مانه و سملقان و چند محله عشایری بازدید کرد و به بررسی مسائل آنان پرداخت.

هم اکنون پنج هزار خانوار عشایری با جمعیت حدود بیش از 22 هزار نفر در قالب دو ایل و 38 طایفه با شیوه های سنتی کوچرو و نیمه کوچرو با 800 هزار راس دام در خراسان شمالی کوچروی می کنند./ب

برچسب ها: اسکان ، عشایر ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.