عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از معیوب بودن ستون فقرات 50 درصد کودکان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، دکتر پریزاد در همایش هفته سلامت که در محل سالن آبفای کاشمر برگزار شد، با اظهار تاسف از این که به دلیل بد نشستن و نخوردن قطره ویتامین «AD» در کودکی ستون فقرات تغییر شکل می‌دهند به طوری که وقتی به سنین بالا می‌رسند ستون فقراتشان طبیعی نیست، افزود: اگر این کودکان در روز پنج دقیقه در برابر آفتاب می‌نشستند و غذای مناسب مصرف می‌کردند دچار این گونه مشکلات نمی‌شدند.

وی با تاکید براینکه باید در زمینه پیشگیری و خود مراقبتی میزان آگاهی افراد را نسبت به بیماری‌ها افزایش دهیم، اظهار کرد: زمانی خود مراقبتی ارزش پیدا می‌کند که آنها را به سمت احتیاجات و نیازهایی که دارند هدایت کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تغییر باور در افراد را به حدی که آنچه برای سلامتی مفید است خودشان انجام دهد را ضروری دانست و گفت: اگرچه خود مراقبتی مهم است ولی بعضی افراد نیازهایی مربوط به سلامتی خود را نمی‌دانند.

وی با اعلام اینکه فاصله بین نیاز و تقاضا بسیار زیاد است و با آموزش باید این فاصله را کم کرد، تصریح کرد: باید کاری کرد که مردم به بعضی مسائل احساس نیاز کنند در غیر این صورت آموزشها بی‌فایده است.

تعداد افراد دیابتی و کبد چرب در جامعه رو به افزایش است

پریزاد با بیان اینکه باید رسانه‌های گروهی و ائمه جمعه در خصوص خود مراقبتی فرهنگسازی کرده و مردم را به این سمت هدایت کنند، افزود: ترویج فرهنگ خود مراقبتی به تنهایی از عهده پرسنل شبکه بهداشت برنمی‌آید و باید از توانایی همه ارگان‌ها استفاده کرد.

وی در ادامه دین اسلام را از لحاظ علم پزشکی کاملترین دین دانست و گفت: امروز اصطلاحاتی را سازمان جهانی بهداشت برای ما دیکته می‌کند که آن هم به صورت ناقص است در صورتی که همان واژگان در دین اسلام است ولی نمی‌توانیم بهره کافی را ببریم.

وی گفت: نه تنها به لحاظ علوم پزشکی در دین اسلام کوچکترین نقطه ضعفی نیست بلکه کشورهای اروپایی از این علم استفاده می‌کنند و آنها را دوباره به خودمان تحویل می‌دهند.

این استاد دانشگاه با اظهار تاسف از این که تعداد افراد دیابتی و کبد چرب در جامعه رو به افزایش است از مسئولانی که در غفلت به سر می‌برند خواست تا جلوی مصرف غذاهای فست فودی گرفته شود.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: مشهد ، سلامت ، ستون فقرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.