رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل، از کشف و توقیف 126 قبضه اسلحه شکاری مجاز و 11 قبضه سلاح شکاری غیرمجاز از شکارچیان متخلف سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

علی محمد دعاگو درگفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری گفت: مامورین اجرایی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل در این ارتباط 430 شکارچی وصیاد متخلف را در شکارغیر مجاز شناسایی ودستگیر کردند.

وی افزود: از این شکارچیان در مجموع لاشه های شکار شده 39 راس از گونه های پستانداران، 161 قطعه انواع پرندگان و حدود 10هزار قطعه انواع آبزیان کشف وضبط کردند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست آمل اضافه کرد: شکارچیان وصیادان متخلف در مجموع به پرداخت یک میلیارد و 900میلیون ریال جریمه نقدی محکوم که تاکنون 522میلیون ریال آن پرداخت شده است.

دعاگو اضافه کرد: میزان کشفیات شکار و صید در سال 92 در مقایسه با مدت مشابه سال 91 حدود 10درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست، شکارپرندگان به صورت محدود را در ماه هایی از سال وبه میزان مشخصی تعیین کرده و فقط در مناطق تعیین شده از سوی محیط زیست، توسط شکارچیان دارای پروانه شکار قانونی است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست آمل، از شکارچیان و صیادان این شهرستان درخواست کرد، به منظور برقراری تعادل در میان وحوش از شکار گونه های حفاظتی وکمیاب در مناطق حفاظت شده خودداری کنند/س.


برچسب ها: کشف ، متخلف ، آمل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.