مشاور عالي استاندار هرمزگان گفت: همه بايد تلاش كنيم تا برنامه هاي روز ملي خليج فارس نمود جهاني پيدا كند.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس مرتضي حقيري زاده در نشست هماهنگي چهارمين جشنواره فرهنگي هنري خليج فارس با بيان اينكه پس از پيروزي انقلاب اسلامي، جمهوي اسلامي ايران رسالت جديدي را به دنيا اعلام كرد و زير بار ظلم نرفت، افزود: دشمنان پس از پيروزي انقلاب، همواره عليه كشورمان توطئه كرده اند كه جعل و تحريف نام خليج فارس نيز از جمله اين توطئه ها بوده است.

وي گفت: تحريف نام خليج فارس با فشار كشورهاي مستكبر صورت مي گيرد و اين در حالي است كه در اسناد و مدارك تاريخي نام خليج فارس عنوان شده است.

مشاور عالي استاندار هرمزگان با تاكيد بر ضرورت برگزاري جشنواره هاي فرهنگي و هنري با موضوع خليج فارس، افزود: ما بايد از تمامي ابزارهاي فرهنگي و هنري براي بيان و حفظ اصالت نام خليج فارس استفاده كنيم و برنامه هاي مرتبط با خليج فارس نبايد تنها منحصر به يك روز باشد، بلكه بايد در طول سال تداوم يابد.

حقيري زاده با بيان اينكه كيفيت اجراي برنامه هاي مرتبط با خليج فارس نيز بايد افزايش پيدا كند، تصريح كرد: همچنين بايد مدارك و مستندات موجود و پژوهش هاي صورت گرفته در ارتباط با نام خليج فارس نيز در معرض ديد عموم مردم قرار گيرد و حتي اين اسناد در كتاب هاي درسي نيز گنجانده شود تا دانش آموزان ما به خوبي با تاريخ و فرهنگ و هويت خليج فارس آشنايي پيدا كنند.

وي گفت: توليد آثار هنري همچون فيلم، موسيقي و عكس با موضوع خليج فارس نيز مي تواند در اين زمينه موثر باشد و همه بايد تلاش كنيم تا برنامه هاي روز ملي خليج فارس نمود جهاني داشته باشد./س
 
برچسب ها: روز ، ملی ، خلیج فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.