معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري مازندران گفت : تشکیل اتاق فکر از ملزومات استان مازندران در راستای توسعه و تحقق منویات مقام معظم رهبری در کشور است

احسانی در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری افزود : بعد از کوچک و چابک شدن دولت 55 وظیفه برای اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی در نظر گرفته شده است که البته چالشهایی هم وجود دارد.

احسانی با بیان اینکه بر اساس سند چشم انداز توسعه 95 هزار فرصت شغلی برای استان مازندران در نظر گرفته شده بود گفت: بر اساس این سند قرار بوده تا نرخ بیکاری از 9 درصد به 3 درصد در پایان سند چشم انداز توسعه برسد که تا کنون پیشرفت چندانی حاصل نشده است.

وی بحث مربوط به بهبود فضای اشتغال و کار را از اهداف اصلی دستگاه هاي اجرايي مرتبط استان تاکید داشت و افزود :بحث تشکیل اتاق فکر باید هرچه سریعتر در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید دغدقه های فکری استان در خصوص اشتغال ، تعاون و رفاه اجتماعی مشخص شود گفت : بایستی صنعتی در استان ایجاد شود که متناسب با آب و هوا ، اقلیم و نیروی انسانی استان باشد.

معاون برنامه ریزی استانداری مازندران در خصوص اینکه بحث خواهر خواندگی تنها مختص اقتصاد کشور ها نیست اظهار داشت : در حوزه ورزشی نیز می توان با شهر های از کشور های دیگر رابطه برقرار کرد.

وی با تاکید بر اینکه تشکل ها و اتحادیه ها نباید منتظر حمایتهای مالی دولت باشند گفت : متقاضیانی که برای اخذ تسهیلات اشتغال اقدام می کنند باید توسط اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مورد بررسی قرار گیرند.

احسانی با بیان اینکه آسیب های اساسی استان در بحث اشتغال و سرمایگزاری باید هرچه سریعتر مشخص شوند تصریح کرد : مدل های توسعه استان باید از اتاق فکر خارج شود.

معاون برنامه ریزی استانداری مازندران در پایان سخنان خود اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی از دستگاه های اصلی و مرتبط با استان برشمرد و تاکید داشت : باید نگاهی نوین و مرتبط با استان ایجاد شده و نگاه روزمرگی از استان خارج شود.

گفتنی است در پایان این نشست معاونت برنامه ریزی استانداری مازندران با حضور در بین تعدادی از نمایندگان اتحادیه ها و کارفرمایان به بررسی و تشریح مشکلات این بخش ها پرداختند/س.

برچسب ها: صنایع ، اتاق ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.