هجوم ملخ ها در آبدانان آسایش مردم این شهرستان را مختل کرده و زندگی عادی آنان را بر هم زده است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ هجوم دسته های ملخ خاکی رنگ در اماکن اداری، تجاری و مسکونی زندگی عادی مردم شهرستان آبدانان را بر هم زده و باعث اذیت و آزار مردم شده است.

این ملخ ها اغلب با تاریکی شب و روشن شدن لامپ های منازل و اماکن تجاری خود را نمایان کرده و با ورود به اماکن مسکونی مردم آسایش و آرامش را از ساکنان شهر سلب و به شدت باعث رنجش و ناراحتی مردم شده اند.
شمار این ملخ های ریز و درشت خاکی رنگ به حدی زیاد است که با وجود سمپاشی های مکرر و استفاده از انواع سم های خطرناک و کشته شدن بخشی از آنها از تعداد این حشره های خزنده کم نشده است.

یکی از شهروندان آبدانانی در این زمینه گفت: ملخ های مهاجم در دسته های 100 تایی وارد منازل شده و علاوه بر ایجاد رعب و وحشت در میان خانواده ها، با ورود به داخل ظروف غذاخوری، سفره های غذا و سرویس های بهداشتی زندگی را برای مردم منطقه دشوار کرده اند.

وی از مسوولان شهرستان خواست با اتخاذ راهکارهای مناسب هرچه زودتر این معضل زیست محیطی را برطرف کنند.
مدیر اداره دامپزشکی آبدانان در این باره گفت: امسال به علت افزایش نزولات آسمانی و پوشش مناسب گیاهی، زاد و ولد این ملخ ها به شدت زیاد شده و از مناطق گرمسیری به سمت اماکن مسکونی شهر که هوای خنک تری دارد، هجوم آورده اند.

عسگر درویشی افزود: مردم با بستن درب و پنجره اماکن مسکونی و تجاری و سمپاشی کردن اطراف منازل خود می توانند از هجوم و آزار این حشره موذی در امان باشند.

معاون شبکه بهداشت و درمان آبدانان نیز در این زمینه گفت: این ملخ ها اغلب در اطراف نور چراغ ها و لامپ ها جمع شده و فاقد هرگونه مریضی و انتقال امراض هستند.

ˈفرهاد دارابیˈ یادآور شد: برای کم کردن شمار این ملخ ها و آرامش نسبی از هجوم این حشره ها مردم باید تمامی لامپ های بیرون منازل خود را چند ساعتی خاموش کنند.

وی تاکید کرد: با گرم شدن دمای هوا ملخ های مهاجم جان خود را از دست می دهند و مردم از آزار آنها راحت خواهند شد.
شهرستان آبدانان در 164 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد./س
 
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.