یک اقتصاددان تاکید کرد : جایزه صادراتی را در هر شرایط می توان احیا و بازسازی کرد اما باید همبستگی مستقیم با حداکثر سازی" ارزش افزوده" باشد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي راديو اقتصاد ، دکتر شیری گفت : تقریبا در هر کشور می توان این رفتارها را ردیابی کرد اما رویکردها و اهداف جایزه صادراتی باید متحول شود.

وی افزود : در ایران هم باید مبتنی بر مزیت های نسبی و مطلق خود ، محصولات صادراتی دارای بالاترین ارزش افزوده را هدفگذار کنیم.

شیری بيان داشت : اینکه وزیر صنعت،معدن و تجارت اعلام کرده است تلاش می کند جایزه صادراتی را برای تشویق وترغیب به صادرات غیر نفتی احیا کند، مطلوب است اما باید کیفیت ان هم توسعه یابد و روندهای گذشته هم آسیب شناسی شود.

این اقتصاددان گفت: همه کشورها تلاش می کنند ظرفیت های تولیدی خود را با توسعه صادرات افزیش دهند و اگر با محصولات دارایی فناوری برتر و ثروت نوین و تازه همراه شود ،حتما توجیه اقتصاد هم خواهد داشت.

بنابراین گزارش؛ محمدرضا نعمت زاده در نشست بررسی چالشها وراهکارهای توسعه صادرات خدمات فنی ومهندسی گفته است : در کشورهای دیگر نیز برای صادر کنندگان مشوق هایی در نظر گفته می شود و با اینکه دولت از لحاظ مالی در تنگنا قرار دارد اما تلاش داریم جایزه صادراتی را دوباره احیا کنیم و باید برای تقویت این بخش ، سرمایه بانک توسعه صادرات و صندوق ضمانت صادرات و افزایش یابد.


انتهای پیام

برچسب ها: ارزش ، رادیو ، اقتصاد ، محصول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار