نخست وزیر دولت حماس در نوار غزه و رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین جمعه شب تلفنی توافق اخیر گروه‌های فلسطینی برای تحقق آشتی ملی فراگیر در اراضی فلسطین را بررسی کردند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری سما ،نخست وزیر دولت حماس در نوار غزه و رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین جمعه شب تلفنی توافق اخیر گروه‌های فلسطینی برای تحقق آشتی ملی فراگیر در اراضی  فلسطین را بررسی کردند .

"اسماعیل هنیه" در تماس تلفنی با "محمود عباس" به ضرورت اجرای فوری مفاد توافقنامه اخیر هیئت های حماس و سازمان آزادیبخش فلسطین ( ساف) درباره توافقنامه آشتی ملی بر اساس  جدول زمانی تعیین شده تاکید کرد .

هنیه از محمود عباس خواست از هیچ تلاشی برای فراهم کردن یک فضای امن سیاسی و مالی به منظور حمایت از توافقنامه آشتی ملی و اتخاذ تدابیر لازم برای تقویت اعتماد میان فلسطینیان در کرانه باختری رود و  نوار غزه دریغ نکند .

 اسماعیل هنیه و محمود عباس امضای تفاهم نامه جدید برای اجرایی شدن آشتی ملی فراگیر را به هم تبریک  گفتند و از تلاش‌های مستمر مسئولان حماس و فتح  برای رسیدن به این  دستاور بزرگ قدردانی کردند.

 هنیه در این تماس تلفنی  با تاکید بر اینکه حماس هرگزتسلیم  فشارهای خارجی نمی شود ،  تصریح کرد دولت حماس همه تلاش خود را برای اجرای کامل آشتی ملی و تشکیل دولت وحدت ملی بدون هرگونه مانع تراشی و یا وقت کشی به کار خواهد گرفت .

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار