قائم مقام وزير صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگاني با اشاره به اصلاحات صورت گرفته در قانون نظام صنفي كشور و افزايش مدت زمان تصدي پست‌هاي مديريتي، در اين تشكل‌ها گفت: سي و يكم ارديبهشت‌ماه در تهران و همه شهرستان‌هاي كشور بطور همزمان نخستين انتخابات اتاق‌هاي اصناف شهرستان‌هاي كشور برگزار مي‌شود.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل ازشاتا، مجتبي خسروتاج با بيان اين مطلب خاطرنشان كرد: در انتخابات اين دوره براي اولين‌بار در راستای تقویت تشکل‌های صنفی نگاه متمركزي براي مديريت اصناف شكل گرفته و برهمين اساس مجامع توليدي و توزيعي در تهران و سایر شهرستان‌هايی که تاکنون ادغام نگریده اند در هم ادغام و در همه شهرستان‌هاي كشور تبديل به اتاق‌ اصناف مي‌شوند.

وي افزود: براساس قانون نظام‌صنفی، برگزيدگان اين دوره از انتخابات اتاق‌های اصناف كشور كه با راي مستقيم روساي اتحاديه‌هاي صنفي و با نظارت کمیسیون عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی شهرستان‌ها برگزيده مي‌شوند، براي مدت چهار سال مسووليت نظارت بر اصناف کشور را بصورت متمركز برعهده خواهند گرفت.

قائم مقام وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سياست‌هاي ابلاغي در بخش اقتصاد مقاومتي در حوزه صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان كرد: شفاف‌سازي و روان‌سازي نظام توزيع و قيمت‌گذاري و روزآمدسازي شيوه‌هاي نظارت بر بازار با محور قراردادن رشد بهره‌وري در اقتصاد با تقويت عوامل توليد، توانمندسازي نيروي كار، تقويت رقابت‌پذيري اقتصاد، ايجاد بستر رقابت بين مناطق و استان‌ها و بكارگيري همه ظرفيت‌ها و قابليت‌هاي نیروی انسانی موجود در كشور در اين انتخابات مورد توجه قرار گيرد.

خسروتاج اظهار اميدواري كرد: در اين دوره با انتخاب چهره‌هاي اصيل، با تجربه و كارآزموده، اصناف بتوانند وظيفه خود را در سهم‌بري عادلانه عوامل در زنجيره توليد تا مصرف با توجه به نقش آنها در ايجاد ارزش، بويژه با ارتقاي سهم سرمايه انساني از طريق ارتقاي آموزش، مهارت، خلاقيت، كارآفريني و تجربه نسبت به انقلاب و كشور ادا نمايند.

روسای حدود هشت‌هزار اتحادیه صنفی در کشور سی و یکم اردیبهشت ماه امسال در حدود 400 شهرستان به طور همزمان نمایندگان اتاق‌های اصناف را تعیین می‌کنند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: اصناف ، انتخاب ، سراسری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار