سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: دو هزار میلیارد تومان برای بیمه بیکاری کارگران پیش‌بینی شده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ جعفر قادری در همایش بسیج کارگری شيراز افزود: در بحث گسترش پوشش بیمه‌های اجتماعی به عنوان بخشی از اهداف طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، حدود 2 هزار میلیارد تومان برای بیمه بیکاری کارگران بیکار اختصاص داده شد که امید داریم با تامین منابع آن توسط دولت، پوشش بیمه بیکاری گسترده‌تر شده و افراد نیازمند بتوانند از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ارزش سهام عدالت رقمی حدود 100 هزار میلیارد تومان است و دولت 33 هزار میلیارد تومان نیز از دارندگان سهام عدالت طلب دارد.

قادریافزود: حدود 67 هزار میلیارد تومان منابع سهام عدالت اگر آزاد شده و در شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سرمایه‌گذاری شود کمک بزرگی به توسعه استان‌ها است و می‌تواند در کاهش بیکاری تاثیرگذار باشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: منابعی که برای وزارت بهداشت و درمان اختصاص داده شده حدود 8 هزار میلیارد تومان است که بیمه درمانی قشرهای روستایی، خانوارهای کم‌درآمد و قشرهای آسیب‌پذیر شهری را شامل می‌شود.

قادری افزود: امید داریم امسال دولت بتواند منابع این 8 هزار میلیارد تومان را از محل اجرای مرحله دوم هدفمند کردن یارانه‌ها به دست آورده مشکل بیمه درمان این قشرها را حل کند./ب


برچسب ها: بیمه ، بیکاری ، کارگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.