وزارت خارجه آمریکا مدعی شد "محمود عباس" در طی مکالمه تلفنی با جان کری گفته دولت جدید فلسطین اسرائیل را به رسمیت خواهد شناخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری "أمد للاعلام" ، وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به جان کری وزیر خارجه آمریکا در طی گفتگویی تلفنی گفته است : دولت جدید فلسطین که با مشارکت حماس تشکیل خواهد شد ، اسرائیل را به رسمیت خواهد شد و به توافقات قبلی پایبند بوده و از خشونت گرایی دوری می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفته است : سخنان محمودعباس در طی هفته‌های آینده محک زده خواهد شد.

از سوی دیگر روزنامه "القدس العربی " اعلام کرده است که جنبش حماس به موجب این آشتی ، به مذاکرات با اسرائیل مشروعیت بخشیده است .

از طرف دیگر نیز  ، "کای گرانگر " و "نیتا لوی" از اعضای کمیسیون تخصیص بودجه مجلس نمایندگان آمریکا گفته اند که توافق آشتی میان مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین و جنبش حماس ممکن است که کمک‌های آمریکا به این تشکیلات را در معرض خطر قرار دهد.

گرانگر گفته است : مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین اگر در مسیر مذاکرات صلح جدی هستند ، باید هرچه زودتر از این توافق عقب نشینی کنند .

نیتا لوی نیز گفته است که با وزرات خارجه آمریکا برای انجام اقدامات ویژه‌ای برای تعلیق کمک‌ها به مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین در صورتی که محمود عباس از این توافق دست نکشد همکاری می‌کنیم.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار