نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد فعالیت نماینده دبیر کل این سازمان در خصوص جرائم خشونت جنسی در سوریه را یکجانبه ، تحریک آمیز و غیر حرفه ای توصیف کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد فعالیت نماینده دبیر کل  این سازمان در خصوص جرائم خشونت جنسی در سوریه را یکجانبه ، تحریک آمیز و غیر حرفه ای توصیف کرد.

"بشار جعفری" گفت دولت سوریه همه اطلاعات مربوط به جرائم خشونت جنسی علیه زنان از جمله جنایت «جهاد نکاح» را در اختیار کمیته سازمان ملل متحد قرار داده است اما نماینده ویژه سازمان ملل هیچ گونه اطلاعات اضافی از دمشق درخواست نکرده است.

بشار جعفری در نشست شورای امنیت گفت : از نماینده دبیر کل به محض تحویل سمتش و پیش از تهیه دو گزارش خود بارها برای سفر به سوریه دعوت رسمی کردیم و هدف ما نیز کمک به وی برای ارزیابی واقعگرایانه رویدادها بود نه آنکه به ادعاهایی تکیه کند که منبع این ادعاها نیز رسانه ای و گمراه کننده بود. ما خواستیم که گزارشها واقعگرایانه و متوازن باشد و جلوی انگیزه‌های سیاسی کاری گرفته شود اما به نظر می رسد نماینده ویژه به عللی که برای ما مشخص نیست هنوز وقت مناسب را برای این سفر مهم پیدا نکرده است. 

ما معتقدیم انجام نشدن این دیدار  مانعی در مقابل توانایی دفتر نماینده ویژه است تا از خشونت جنسی در سوریه اطلاع دقیق پیدا نکند. من مایلم بر موضع کشورم تأکید کنم و بگویم فعالیت‌های این کمیته از ابتدای تأسیس آن حرفه ای و واقعگرایانه نبوده بلکه سیاسی و تحریک آمیز علیه دولت سوریه بوده است.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار