نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید با اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، مردم به ویژه اقشار کم‌درآمد دچار مشکلات معیشتی شوند.

یوناتن بت‌کلیا در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: اکنون 41 درصد مردم کشورمان در دهک‌های یک تا سه قرار گرفته‌اند، بنابراین در اجرای مراحل دوم این قانون باید طبقه‌های پایین جامعه را مورد توجه قرار داد.

وی با اشاره به اینکه خانوارهای زیادی با درآمد ناچیزی زندگی می‌کنند، افزود: این قبیل اقشار باید بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و به آنها رسیدگی شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی؛ زیرپوشش قرار گرفتن طبقه‌های پایین جامعه را مورد تاکید قرار داد و افزود: دولت مقابل خانواده‌های بی‌بضاعت مسئول بوده و باید آنها را زیر چتر حمایتی خود قرار دهد.

بت‌کلیا اضافه کرد: درآمد ناشی از انصراف دریافت یارانه نقدی باید در زمینه‌هایی که خلاء و کمبودهای اساسی وجود دارد به‌طور موثر و کارشناسی شده هزینه شود.

وی تخصیص این منابع مالی برای پیشبرد اهداف کشور در زمینه‌های گوناگون از جمله بهداشت، توسعه کارخانه‌ها، ایجاد اشتغال، امکانات تفریحی و گسترش علوم را خواستار شد.

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی با اظهار به اینکه دریافت 45 هزار و 500 تومان به ازای هر نفر در طبقه متمکن جامعه تاثیر چندانی بر جای نمی‌گذارد، گفت: با انصراف این قشر می‌توان به مسائل طبقه پایین جامعه بیشتر رسیدگی کرد/ش.

برچسب ها: قانون ، آشوریان ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.