برگزیدگان چهارمین جشنواره بین المللی مخترعان، مبتکران و نوآوران در شیراز تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ در مراسم اختتامیه این جشنواره علاوه بر مخترعان و نوآوران کشورمان، مبتکران و مخترعانی از 16 کشور خارجی مانند آلمان، برزیل، مجارستان، چین، کره جنوبی، کرواسی، بوسنی، برزیل و سوئد حضور داشتند.

در این آیین با اهدای لوح و جایزه از 48 طرح برتر ایرانی ارایه شده در جشنواره قدردانی شد.

مدیر کل دفتر گسترش تولید علم دانشگاه آزاد اسلامی گفت: 21 طرح نیز از سوی شرکت کنندگان خارجی در جشنواره از جمله فدراسیون بین المللی مخترعان مورد حمایت قرار می گیرند.

میترا هاشمی طباطبایی ادامه داد : 600 طرحی که برای شرکت در جشنواره به صورت اینترنتی ثبت نام کرده بودند، داوری به صورت مجازی صورت گرفت و 105 طرح اختراع و ابتکار از ایران و 50 طرح از کشورهای خارجی برای شرکت در جشنواره برگزیده شد.

در گروه مهندسی برق، سید منصور معین زاده و عبدالله کوروندی مدال طلا، علیرضا ایرانی و حسین خوران مدال نقره، احمد موذنی و آزاده نوری مدال برنز کسب کردند. در گروه مهندسی عمران، علیرضا حاجیان و کلانیک از کشوراسلونی مدال طلا، نصرالله مرزی مدال نقره ومیکا ماناسولیو از کشور رمانی موفق به دریافت مدال نقره این دوره از مسابقات شدند.

در گروه مهندسی شیمی، حمید مهدوی و حسین کلهر مدال طلا، لِسزیک زیمیسکی و عبدالله نجفی مدال نقره و حامد نیکمرام مدال برنز دریافت کردند.

در گروه کامپیوتر آرش احمدی نیا مدال نقره، هادی شمشیر وند، علی زالی پورو استُرم از وین آلمان مدال برنز دریافت کردند.

در گروه مهندسی کشاورزی نیز مریم امینی و مرجان پدیدار طلا، امیر شانه چی مدال نقره و محمد حامد کیانی و کامران صفوی و محمد مسلمی مدال برنز کسب کردند.

در گروه مهندسی مکانیک سعید گلشنی ساکت مدال طلا، مصطفی صادقی فر و سروش پزشکی مدال نقره و جعفر رام بجندی و سالار محمدی مدال برنز و در گروه علوم پایه محمد حسن زاده محله مدال طلا، سید مسعود هاشمی و میثم رحمانی مدال نقره و غلامرضا حسینی خاله جیر مدال برنز دریافت کردند.

در گروه علوم پزشکی امیر هاشم شهیدی مدال طلا، حمید رضا روحانی مدال نقره، مریم محسنی کیا، حافظ و علی انصاری مدال برنز کسب کردند.

همچنین در این جشنواره علی دالوند برنده جایزه ویژه دانشگاه تربیت معلم پکن و حمید مهدوی برنده جایزه برنده جایزه ژنو شدند.

مدیر کل دفتر گسترش تولید علم دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به مشارکت بنیاد ملی نخبگان کشور در ارزیابی طرح ها گفت: طرح ها در صورت برخورداری از ویژگی ها و معیارها، مورد حمایت این بنیاد قرار می گیرند.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان ایرانی در این جشنواره می توانند برای شروع فرایند اجرایی تجاری سازی اختراعات خود از کمک 30 میلیون ریالی برخوردار شوند.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: تجلیل ، جشنواره ، مخترعان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جواد صالحي
۱۴:۲۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
من به عنوان مخترع ميتوانم الودکي هواي پکن را بسيار پايين بياورم