بیمه سلامت مرز بین بیمه تکمیلی و پایه است و نتیجه گیری لازم از آن به تقویت و حمایت بیشتر در سالهای آینده از نظر بودجه و منابع می انجامد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان، نماینده مردم دامغان و نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی پیش بینی کرد: حدود شش میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه سلامت ایرانیان قرار گیرند.
عبدالرحمن رستمیان افزود: بیمه سلامت مرز بین بیمه تکمیلی و پایه است و نتیجه گیری لازم از آن به تقویت و حمایت بیشتر در سالهای آینده از نظر بودجه و منابع می انجامد.
وی با اشاره به اختصاص یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به ارتقای خدمات بخش سلامت در کشور گفت: این یک درصد معادل 30 هزار میلیارد ریال می شود که اولویت اول این اعتبار به بیمه پایه سلامت اختصاص دارد.
وی گفت: در اجرای این طرح تمام افراد فاقد پوشش بیمه ای از این بیمه و ارتقای خدمات سلامت برخوردار می شوند.
رستمیان، ارتقای خدمات بخش سلامت شهرهای زیر20 هزار نفر جمعیت و تجهیز بیمارستان های دولتی را از دیگر اولویت های هزینه کرد این اعتبار دانست.
نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ارائه بسته های حمایتی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همسو با سیاستهای ابلاغی رهبر معظم انقلاب را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: این بسته ها با همکاری وزارت رفاه و تامین اجتماعی تهیه و ارائه می شود.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای سلامی گفت: در بسته های خدماتی وزارت بهداشت اجرای طرح پزشک خانواده با اعتبار 22 میلیارد ریال و طرح جذب و ماندگاری متخصصان در نقاط کمتر توسعه یافته و نیز اصلاح برخی تعرفه های درمانی و کاهش زمان پرداختی ها به کمتر از یک سال برای متخصصان با اعتبار سه هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.