سفیر ایران در بیروت در خصوص انتخاب رئيس‌جمهور لبنان گفت: هر تصميمي كه بر اساس توافق طرف‌های لبناني حاصل شود، مورد استقبال و حمايت ايران خواهد بود.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "غضنفر ركن‌آبادی" سفير جهوری اسلامي ايران در لبنان روز جمعه 5 ارديبهشت در ديدار با پاتريس پاولي سفير فرانسه در لبنان، آخرين وضعيت تحولات لبنان و منطقه را با وی مورد بررسی قرار داد.
 
سفير كشورمان با اشاره به ارتباط خوب و تعامل مثبت جمهوري اسلامی ايران با همه احزاب و طوايف لبنان،‌ و همچنين سير مثبت تحولات اخير در منطقه، نسبت به بازگشت آرامش و امنيت به سوريه و لبنان ابراز اميدواری کرد.
 
سفير فرانسه با ابراز اميدواری نسبت به موفقيت طرف‌های سياسي لبنان در انتخاب رئيس جمهور اين كشور مطابق زمانبندی پيش‌بيني شده، بر لزوم استفاده احزاب سياسی لبنان از فرصت موجود برای رسيدن به توافق بر اساس همزيستی تأكيد كرد.
 
ركن‌آبادی ضمن تأكيد بر حمايت جمهوری اسلامي ايران از وحدت ملی و همبستگي همه جريان‌های سياسي در لبنان در جهت تأمين و حفظ منافع ملي كشورشان، اظهار داشت: هر تصميمي كه بر اساس توافق طرف‌های لبناني حاصل شود، مورد استقبال و حمايت ايران خواهد بود.
 
كوليت تاكت سفير بلژيك در لبنان نيز طي ديدار جداگانه با همتاي ايراني خود، نسبت به برقراري امنيت نسبي در مرزهاي بين لبنان و سوريه در نتيحه تحولات اخير ابراز رضايت كرد و اميدواری خود را نسبت به حصول هرچه بيشتر امنيت و ثبات در لبنان و منطقه بيان داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار