رئیس جمهور آمریکا امروز با اولاند رئیس جمهور فرانسه، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، رنتزی نخست وزیر ایتالیا و کامرون نخست وزیر انگلیس درباره اوضاع نگران کننده در اوکراین گفتگو و رایزنی کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی کاخ سفید، رئیس جمهور آمریکا امروز با اولاند رئیس جمهور فرانسه، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، رنتزی نخست وزیر ایتالیا و کامرون نخست وزیر انگلیس درباره اوضاع نگران کننده در اوکراین گفتگو و رایزنی کرد.

در این گفتگو، سران این کشورها به گام های مثبت دولت اوکراین برای اجرایی کردن تعهدات خود براساس توافقنامه مشترک هفدهم آوریل بین اوکراین، آمریکا، اتحادیه اروپا و روسیه از جمله طرح بخشودگی کسانی که به صورت مسالمت آمیز ساختمان های محاصره شده را ترک می کنند، حمایت و همکاری با سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) و نیز تاکید بر تعهد خود برای اصلاحات قانون اساسی این کشور و تمرکز زدایی اشاره کردند. 

سران این کشور ها همچنین توافق داشتند که روسیه با عدم حمایت علنی از توافق ژنو و عدم حمایت از خلع سلاح گروه های شبه نظامی و تحویل ساختمان های تسخیر شده به دولت، افزایش نگران کننده حملات لفظی و رزمایش تهدید آمیز در نزدیکی مرزهای اوکراین، همکاری لازم را صورت نداده است.

رئیس جمهور آمریکا در این گفتگو همچنین گفته است کشورش آماده اعمال تحریم های هدفمند بیشتر در واکنش به تازه ترین اقدامات روسیه است. همچنین سران این کشورها اعلام کردند در قالب گروه هفت و اتحادیه اروپا آماده همکاری و هماهنگی بیشتر برای اعمال تحریم های بیشتر بر روسیه هستند.

آنان همچنین تاکید کردند روسیه هنوز این فرصت را دارد تا از جمله با اجرایی کردن توافقنامه ژنو، این بحران را به صورت صلح آمیز حل و فصل کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار