"فرانک والتر اشتاینمایر" وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد مقامات رده‌بالای آمریکا، اتحادیه اروپا و روسیه باید به منظور نشان دادن حمایت از توافقنامه 17 ماه آوریل در ژنو، همزمان به اوکراین سفر کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز از برلین، وزیر امور خارجه آلمان روز جمعه اعلام کرد مقامات رده‌بالای آمریکا، اتحادیه اروپا و روسیه باید به منظور نشان دادن حمایت از توافقنامه 17 ماه آوریل در ژنو، همزمان به اوکراین سفر کنند.

"فرانک والتر اشتاینمایر" وزیر امور خارجه آلمان در نامه‌ای به سازمان امنیت و همکاری در اروپا نوشت توافقنامه بین‌المللی برای از بین بردن تنش‌ها در اوکراین، به «حمایت سیاسی مشهود» نیاز دارد.

وی در ادامه این نامه تصریح کرد حمایت از این توافقنامه برای نمونه می‌تواند از طریق «سفر مشترک مقامات رده ‌بالای آمریکا، روسیه و اتحادیه اروپا به کیف، شرق و غرب اوکراین» نشان داده شود.

اشتاینمایر این نامه را برای "دیدیه بورخالتر" وزیر امور خارجه سوئیس-- کشور میزبان سازمان امنیت و همکاری اروپا-- ارسال کرد. بخش‌هایی از این نامه که نسخه‌هایی از آن به واشنگتن، مسکو، بروکسل و کیف نیز ارسال شده است، در روزنامه امروز «زوددویچه تسایتونگ» منتشر شد.

اشتاینمایر در این نامه همچنین بر اهمیت دستیابی به تغییراتی مشهود در مدت زمانی اندک برای رفاه حال مردم اوکراین، تاکید کرد.

طبق توافقنامه امضا شده توسط روسیه، اوکراین، آمریکا و اتحادیه اروپا در ژنو، گروه‌های مسلح غیر قانونی از جمله افرادی که ده‌ها ساختمان دولتی را در شرق اوکراین اشغال کرده‌اند، می‌بایست سلاح‌های خود را تحویل می‌دادند و به محل زندگی خود باز می‌گشتند.

واشنگتن مسکو را به اعزام عاملانی به اوکراین برای مشارکت در ناآرامی‌ها در شرق این کشور متهم کرده است.

در این حال، روسیه این اتهامات را رد و اعلام کرد جدایی‌طلبان به طور همزمان به اقدامات خصمانه کیف واکنش نشان داده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار