در هفته ای که گذشت خبری مبنی بر حمایت دولت از "طراحان گرافیک ایران" اعلام شد.

به گزارش خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران؛ در هفته‌ای‌ که گذشت، هنرهای تجسمی شاهد برگزاری یکی از بزرگترین رویدادهای هنری بود.

در هفته ای که گذشت، اولین سالانه تبادل چاپ دستی در نگارخانه لاله برگزار شد. در این سالانه که برای اولین بار در ایران برگزار شده، بیش از یکصد و دو اثر به نمایش گذاشته شده است.

در این نمایش آثار هنرمندانی چون؛ هومن سلیمی، الهام خلجی، لیلا فلاح، محسن افروزی، شاهد بابایی، ستاره بهبهانی، مجید باقری، بهراه معروفی، عاطفه معصومی، سالومه گل نراقی، پوریا درویش، امیرعلی قاسمی، شقایق مرزبان، ونوس وفایی، شیوا ولیان، مالک مداین، مهدی سراج، شیوا سرلک، مرجان نصراللهی ، حسن سناری، صفا کسایی و ... و البته در بخش مدعوین این نمایشگاه نیز آثار هنرمندان برجسته ای چون؛ رضا هدایت، همایون موسوی، همایون سلیمی، الهه مقدمی، جواد نوبهار، المیرا میرمیران، مجید احمدآبادی، نیلوفر کیهانی، کیوان عسگری، مریم تکلو، مهدی درویشی و ... به نمایش گذاشته شد.

اولین نمایشگاه سالانه تبادل چاپ دستی با حضور جمعی از هنرمندان تجسمی کشورمان در نگارخانه لاله برگزار شد.

 رونمایی از پوستر ایران جوان

در هفته ای که گذشت، نمایشگاه پوستر ایران جوان از سوی نهضت مردمی پوستر انقلاب در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد. در این نمایشگاه آثار برگزیده پوستر با محوریت آسیب‌های جدی کاهش جمعیت ارائه شد. در ادامه برگزاری این نمایشگاه کتاب پوسترهای ایران جوان نیز با حضور سعید جلیلی رونمایی شد. این نمایشگاه تا 7 اردیبهشت در مجموعه فرهنگی سرچشمه ادامه دارد.

حمایت دولت تدبیر و امید از طراحان گرافیک

در هفته ، گذشته نشست هفته "گرافیک ایران" در خانه هنرمندان ایران برگزار شد. در این نشست به نگاه امیدوارکننده طراحان گرافیک به دولت جدید اشاره شد.

علی رشیدی رئیس انجمن طراحان گرافیک ایران به خوش اخلاقی دولت تدبیر و امید با هنرمندان و طراحان گرافیک اشاره کرد.

قرار است؛ هفته گرافیک جهان همزمان با روز جهانی گرافیک 7 اردیبهشت در خانه هنرمندان ایران برگزار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار