آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید، گفت: وصیت‌نامه‌های شهدا حاوی مطالب بسیار مهم و اثرگذاری است و می‌تواند چراغ راه برای همه باشد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاراناین مرجع تقلید در دیدار جمعی از مسئولان ستاد راهیان نور به تبین اهمیت و جایگاه فرهنگ و شهادت در دین مبین اسلام پرداخت و با اشاره به تاثیرگذاری انقلاب اسلامی در منطقه و جهان، افزود: دشمنان اسلام و انقلاب مطالعات زیادی انجام دادند تا بفهمند که رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران چه بود، در نهایت به این نتیجه رسیدند که این انقلاب برگرفته از مکتب والای تشیع و فرهنگ با عظمت عاشوراست؛ لذا تمام توان خود را برای از بین بردن آن بکار بستند.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت بسیار تاثیرگذار و مهم است؛ به گونه‌ای که همه انبیاء الهی در یک دست شمشیر برای مبارزه با طاغوتین و جباریین زمان و در دست دیگر کتاب الهی برای ارشاد و هدایت مردم به سوی خداوند متعال داشتند.

وی با تاکید بر لزوم تبیین وصیت‌نامه‌های شهدا در جامعه، گفت: باید تلاش کرد تا این وصیت‌نامه‌ها به طور شایسته برای مردم تبیین شوند و در قالب یک دایرة‌المعارف تدوین و ثبت گردد.

این مرجع تقلید با انتقاد از کم‌توجهی به تصاویر شهدا در تبلیغات شهری، گفت: متاسفانه در سطح شهر قم به عنوان شهر خون و قیام که جرقه‌های پیروزی انقلاب اسلامی ایران از آن زده شد، تصاویر شهدا کمتر دیده می شود، مدیران شهری باید به این مسئله توجه کنند.

وی در پایان تاکید کرد: در دوران دفاع مقدس رزمندگان شجاع، با توکل بر خدا و پیروی از مکتب نورانی اهل بیت(ع) مخصوصا حضرت سیدالشهداء(ع) توانستند یاریگر دین خدا باشند؛ این روحیه فداکاری و شهادت طلبی همچنان باید در بین مردم حفظ شود.

منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.