همزمان با اظهارات خشمگینانه مقامات رژیم صهیونیستی درباره دورنمای پیوستن جنبش اسلامگرای حماس به دولت وحدت ملی فلسطینی، وزیر امور خارجه این رژیم روز پنج شنبه گفت پیمان آشتی جدید فلسطینیان ، توافق بر سر صلح را غیر ممکن ساخته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازآسوشییتد پرس؛ آویگدور لیبرمن (Avigdor Lieberman) این حرف را پس از تشکیل جلسه فوق العاده کابینه امنیتی اسرائیل برای بحث درباره واکنش به توافق فلسطینیان بیان کرد.
اعلان آشتی میان حماس و فتح و تشکیل دولت واحد فلسطینی، در اسرائیل بلوایی به راه انداخت. اسرائیل حماس را گروهی تروریستی و تهدید کننده مذاکرات صلح می داند. این مذاکرات صلح که با میانجیگری آمریکا برگزار شده است بدون نتیجه بوده و تا 29 آوریل به پایان می رسد.
محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و رئیس گروه فتح در کرانه باختری، تمایل به سازش با اسرائیل دارد در حالی که گروه حماس برای نابودی اسرائیل سوگند یاد کرده است.
لیبرمن، از اعضای کابینه امنیتی اسرائیل به رادیو اسرائیل گفت اسرائیل در مقابل فشارهای بین المللی برای از سرگیری مذاکرات با عباس ایستادگی خواهد کرد.
وی گفت:  شکی نیست که در صحنه بین المللی فشار برای دستیابی به یک توافق وجود خواهد داشت. این آزمونی برای ما برای مقاومت در برابر فشارهاست.
لیبرمن، محمود عباس را به شرکت در «ترور سیاسی» متهم کرد و گفت راهبرد رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پیشگیری از خشونت همزمان با پیشگیری از برقراری صلح است.
لیبرمن گفت:« این مرد( محمود عباس) هرگز توافق صلح با اسرائیل را امضا نخواهد کرد.»
یاسر عابد ربو ، از مشاوران عالی رتبه عباس،هشدار داد که اعلان وحدت تنها نخستین گام بوده است.
عابد ربو گفت: « گذشته مملو از مین است و هر مین می توانست کل فرایند طی شده را از بین ببرد. ما نیاز داریم بفهمیم آیا حماس درباره آشتی جدی بوده یا اینکه این عمل را به عنوان تاکتیکی برای حل مشکلات خود در غزه انجام داده است.»
یک مقام اسرائیلی که خواست ناشناس بماند گفت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز چهارشنبه کابینه امنیتی خود را برای «نشستی ویژه» فراخواند تا واکنش های احتمالی در خصوص اقدام فلسطینی ها بررسی کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار