با تصویب لایحه آزادی حمل اسلحه در مدارس و کلیساها، دولت آمریکا به برقراری ناامنی روزافزون در این کشور دامن خواهد زد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ ناتان دیل، فرماندار ایالت جورجیا در آمریکا لایحه‌ای را تصویب کرد که به دارندگان اسلحه در این ایالت اجازه می‌دهد سلاح‌های خود را در اماکن عمومی اعم از مدرسه و کلیسا با خود حمل کنند.

 
برخی از منتقدان آمریکایی این لایحه را "لایحه‌ی اسلحه در همه‌جا" نامیده‌اند. اما به گفته دیل، به اجرا در آمدن این قانون، جورجیا را امن‌ترین منطقه آمریکا خواهد کرد، "اینگونه، ما به افرادی که از قوانین پیروی می‌کنند اجازه می‌دهیم از خود و خانواده خود در برابر افرادی که از قوانین پیروی نمیکنند دفاع نمایند."

انجمن ملی اسلحه آمریکا که از قدرت‌مندترین هواداران اینگونه لوایح است، وضع این قانون را "یک پیروزی تاریخی" نامیده است و آن را بزرگ‌ترین تحول در عرصه آزادی اسلحه می‌داند.

این در حالی است که پس از تیراندازی مرگ‌بار در یکی از مدارس ابتدایی نیوتاون در 14 دسامبر 2012، بسیاری از مردم آمریکا، خصوصا خانواده قربانیان خشونت‌های مسلحانه از دولت این کشور خواستند کنترل بیشتری بر استفاده از اسلحه در اماکن عمومی داشته باشد. اما نه تنها کنترل‌ها بیشتر نشد، بلکه با وضع این قانون جدید، دولت بیش از پیش به اینگونه خشونت‌ها دامن زده است.

در حادثه ناگوار نیوتاون، یکی از دانش‌آموزان دبستان سندی‌هوک، با اسلحه‌ای که بصورت قانونی به مادرش فروخته شده بود، بیست نفر از دانش‌آموزان کلاس اول و شش نفر از کارکنان مدرسه را به گلوله بست.


انتهای پیام./

برچسب ها: اسلحه ، گرجستان ، لایحه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار