برای مباره با زنگ گندم، سن غلات و علف های هرز ستاد غلات در وزارت جهاد کشاورزی، استانها و شهرستانها تشکیل و فعال شده است.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان، رییس سازمان حفظ نباتات کشور از انجام مبارزه با سن غلات در سطح بیش از 400 هزار هکتار از مزارع گندم خبر داد.
محمدعلی باغستانی افزود: این مقدار سطح مبارزه نسبت به سال گذشته تاکنون 15 تا 20 درصد افزایش دارد.
وی گفت: به دلیل خشکی ناشی از سال گذشته در مناطق غرب کشور و رهاشدن مزارع دیم جمعیت سن در این مناطق بین 20 تا 30 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
وی گفت: سازمان حفظ نباتات کشور امسال بیشترین فعالیت خود را بر روی مبارزه با سن مادری قرار داده و این امر سبب کاهش سن پوره و نیز مدت دوره سمپاشی می شود.
باغستانی مبارزه با آفات مختلف غلات را از مهمترین اقدامات این سازمان بیان کرد و اظهار داشت: در این زمینه برای مباره با زنگ گندم، سن غلات و علف های هرز ستاد غلات در وزارت جهاد کشاورزی، استانها و شهرستانها تشکیل و فعال شده است.
وی گفت: شبکه های مراقبت در استانهای مختلف فعال است و به دلیل وضعیت مناسب بارندگی در غرب کشور و وجود رطوبت بالا شرایط برای رشد بیماری زنگ فراهم بود اما با تلاش شبکه های مراقبت امسال تاکنون در یک هزار و 700 هکتار از مزارع گندم با این آفت مبارزه شده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی مبارزه با علفهای هرز در مزارع غلات را یادآور شد و گفت: تاکنون در بیش از سه میلیون هکتار از مزارع با علف های هرز مبارزه شده که یک میلیون هکتار آن در استان خوزستان و بقیه در سایر نقاط کشور بوده است. /س

برچسب ها: مزارع ، آفات ، کشاورزی ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.