مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی از حضور هفت تیم داخلی و 16 تیم خارجی در بیست و نهمین دوره تور دوچرخه‌سواری بین‌المللی آذربایجان (ایران) خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، اسبقیان اظهار کرد: بیست و نهمین دوره تور دوچرخه‌سواری ایران ـ آذربایجان از بیست و هفتم خرداد ماه تا یکم تیرماه سال‌جاری در شش مرحله و به مسافت 956 کیلومتر برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: مرحله نخست این رقابت‌ها روز بیست و هفتم خرداد ماه سال‌جاری در مسیر تبریز - ارومیه و به مسافت 146 کیلومتر برگزار می‌شود.

اسبقیان خاطرنشان کرد: مرحله دوم تا ششم نیز به ترتیب در مسیرهای ارومیه - منطقه آزاد ارس به طول 209، منطقه آزاد ارس - کلیبر به طول 150، کلیبر - مشگین شهر به طول 150، سرعین - تبریز به طول 191 و داخل تبریز به مسافت 110 کیلومتر برگزار می‌شود.

‌اسبقیان افزود: تثبیت تور در جایگاه نیمه حرفه‌ای مهمترین هدف ستاد برگزاری است.

وی افزود: برای اولین با در تاریخ دوچرخه‌سواری کشور، تور دوچرخه‌سواری ایران - آذربایجان پس از 28 سال برگزاری منظم و با فراز و نشیب‌های فراوان به جایگاه واقعی خود رسیده در سال 2013 در دوره بیست و هشتم در بین 42 تور نیمه حرفه‌ای جهان قرار گرفت و این تور باید با برگزاری بدون نقص جایگاه خود را در بین تورهای نیمه حرفه‌ای حفظ و حتی ارتقاء دهد.

مدیر تور بیست و نهم افزود: فیلیپ مارین از کشور بلژیک و نماینده UCI نظارت مستقیم بر روند اجرای تور در دوره بیست و نهم خواهد داشت و یکی از نمایندگان سختگیر اتحادیه جهانی است و بطور جدی برنامه‌های تور را رصد خواهد کرد و لازم است تور از لحاظ کمی و کیفی در سطح شایسته و قابل قبولی برای اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری برگزار شود.

اسبقیان گفت: حداکثر هفت تیم داخلی و 16 تیم خارجی در این دوره از تور حضور خواهند داشت.

در جلسه ستاد هماهنگی برگزاری بیست و نهمین دوره تور دوچرخه سواری ایران - آذربایجان ، معاون سیاسی و امنیتی و مدیر کل امور اجتماعی استانداری ، مدیران و نمایندگان دستگاههای اجرایی و مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل و مدیر کل امور اجتماعی استانداری وآذربایجان غربی و معاون ورزشی اداره ورزش جوانان استان آذربایجانغربی و رییس هیات دوچرخه سواری و مسئولین کمیته های ستاد برگزاری تور بیست و نهم حضور داشتند.

در این نشست همچنین لیست انتظارات به ارگان‌ها و دستگاه‌های مربوطه ارائه شد.

بیست و نهمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی آذربایجان (ایران) از بیست و هفتم خرداد تا یکم تیرماه سال‌جاری در شش مرحله و به مسافت 956 کیلومتر در مسیر سه استان آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل برگزار می‌شود./س
 
 
 
برچسب ها: حضور ، تیم ، خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.