مدیر کل حفاظت ازمحیط زیست خراسان شمالی گفت:در استان هفت واحدبزرگ صنعتی دارای آلودگی زیست محیطی هستند که بیشترین آلودگی های این بخش را دارند.


سید اصغر مطهری در گفتگوباخبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد،گفت:این صنایع آلاینده سال گذشته 12موردبودند که امسال این تعداد به 7صنعت تقلیل یافته است.

وی باخودداری از ذکر نام این واحدهای آلاینده افزود:آلودگی زیست محیطی این صنایع از طریق خوداظهاری ،نظارت برخط بصورت آنلاین ،آزمایشگاههای معتمد وحضورکارشناسان این اداره کنترل وپایش می شود.

مطهری در خصوص سامانه ثبت آلودگی زیست محیطی برای شهر 200 هزار نفری بجنورد افزود: اکنون یک سامانه نمایشگر در این شهر فعال است که وضعیت آلودگی را تا شعاع 2 تا 3 کیلومتری نشان می دهد.

وی از اختصاص 200میلیون تومان از محل ریز گردها به اداره کل خبرداد وگفت:بااین اعتبار اقدام به خرید یک سامانه هشداردهنده آلودگی هوا در شهر خواهیم کرد.

وی در خصوص آخرین وضعیت کارخانه کمپوست بجنورد نیز گفت: اکنون فعالیت این کارخانه به علت اعتراض مردم منطقه تعطیل است و با اصلاح نواقص، دوباره فعالیت کارخانه از سر گرفته خواهد شد

وی افزود: اکنون زباله های تولیدی شهر بجنورد در منقطه ای انباشت می شود که وضعیت مناسبی ندارد و نگرانی این اداره کل را دوچندان کرده است/س

برچسب ها: آلاینده ، صنعت ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.