رییس دانشگاه شهید باهنرکرمان گفت: توجه به پژوهش های کاربردی وآزمایشگاهی اهمیت زیادی دارد ، این در حالیست که این نوع پژوهش ها در کارهای تحقیقاتی کم رنگ است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ، دکتر محمد جواد فدایی در پنجمین کنفرانس ملی زلزله و سازه درکرمان، با اشاره به اینکه این نوع همایش ها محاسن زیادی به دنبال دارد ، افزود: کیفیت و نوع مقالات می تواند از معیارهای سنجش وضعیت این گونه همایش ها باشد.

وی یکی از این محاسن را وجود محققان عنوان و خاطرنشان کرد: محققان می دانند هرساله این کنفرانس برگزار می شود ، لذا برای انجام کارهای تحقیقاتی بهتر برنامه ریزی می کنند و سبب نظم ، سرعت و انضباط کارهای تحقیقاتی می شوند.

فدایی تصریح کرد: یکی از آفت هایی که این همایش را تهدید می کند ، یکنواخت و غیرپویا شدن است که باید در این زمینه فکری کرد.

وی یادآور شد: برای ایجاد تحول در این زمینه ، پیشنهاد می شود ، سال آینده کنفرانس به صورت بین المللی برگزار شود.

فدایی گفت: در این راستا می توانیم ششمین کنفرانس ملی زلزله و سازه و نخستین کنفرانس بین المللی مقاوم سازی را در سال آینده داشته باشیم که این یک گام برای فعال تر شدن همایش است.

رییس دانشگاه شهید باهنرکرمان ، با اعلام اینکه برای همه کنفرانس ها باید معیارها و شاخص هایی تعریف وکیفیت را سنجیده و مقایسه کنیم ، افزود: یکی از این شاخص ها تعداد مقالات رسیده ، تعداد مقالات پذیرفته شده و تعداد شرکت کنندگان و اعضای جدید نسبت به کنفرانس قبل است.

فدایی خاطرنشان کرد: آنچه که در این همایش ها باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد این است،در مناطقی که با زلزله مواجه هستیم باید کارهای تحقیقاتی کاربردی در کوتاه مدت انجام شود./س

برچسب ها: دانشگاه ، همایش ، سازه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.