سیدضیاء هاشمی در دوازدهمین همایش نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشجویی سراسر کشور گفت:رویه‌های مختلفی برای فرهنگ آزاداندیشی باید ایجاد شود و باید سعی کنیم در فرایند نقد و انتقاد، نقدپذیر و منتقد باشیم.

 
   به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،

وی بابیان اینکه رشد در دانشگاه فقط با تشکیل کلاس درس محقق نمی‌شود گفت: نشریات بخش اصلی دانشگاه است و نه فوق برنامه بنابراین توصیه می‌کنیم که دانشجویان و مسئولان در این مسیر حرکت کنند.

هاشمی بابیان اینکه نشریات دانشجویی مسئولیت‌پذیری رادر دانشجویان تقویت می‌کند؛ تصریح کرد: نشریات ایجاد خودباوری برای دانشجویان می‌کند تا اینکه حرفی برای گفتن داشته باشند و بر مخاطب تأثیر بگذارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با اشاره به اینکه نشریات دانشجویی محل تقویت حوزه کاری جمعی است؛ افزود: این نشریات عامل تقویت روحیه مشارکت‌جویی، مشارکت‌پذیری و زمینه‌سازی برای نشاط علمی در دانشگاه‌ها است.

وی بابیان اینکه محصول جوشش علم دانشجو با امکانات محدود و وقت محدود به ارائه محصول می‌پردازد گفت: که این جوشش در گرو ارتباط با بدنه جامعه به عنوان مخاطب است.

هاشمی تأکید کرد: نشریات دانشجویی باید همواره نیاز‌سنجی، مخاطب‌شناسی و بسترشناسی داشته باشند.

هاشمی بابیان اینکه نشریات علمی بستری برای جامعه‌پذیری هستند و با نشر قانونمند اتفاق می‌افتند؛ افزود: نشریه دانشجویی نمی‌تواند به عنوان یک تریبون انتقاد نسبت به ارزش‌های جامعه بی‌تفاوت باشد./

انتهای پیام/س
برچسب ها: نشریات ، دانشجویی ، مشارکت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.