عصر امروز؛

مراسم یادبود 24 آوریل برگزار شد

عصر امروز مراسم یادبود کشته‌شدگان واقعه 24 آوریل در کلیسای سرکیس مقدس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، عصر امروز مراسم یادبود کشته‌شدگان واقعه 24 آوریل (سالروز نسل‌کشی ارامنه) در کلیسای سرکیس مقدس در حالی برگزار شد که در آن چهره‌هایی نظیر سبوه سرکیسیان، اسقف اعظم ارامنه تهران و شمال کشور و اعضای شورای خلیفه‌گری ارامنه، خوآن کارلوس سفیر اروگوئه، گریگور آراکلیان سفیر ارمنستان، فادی حاج علی سفیر لبنان، جاگاریان سفیر روسیه، معاون سفیر سوریه و کارن خانلری نماینده ارامنه تهران و شمال کشور در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.  
 
گفتنی است؛ سبوه سرکیسیان اسقف اعظم ارامنه تهران و شمال کشور در نود و نهمین سالگرد نسل کشی ارامنه گفت: می‌خواهم از سفرای کشورهایی که در کنار ما بودند و ادای احترام کردند تشکر کنم چون با این کار اثبات کردند که مردم ارمنستان هیچگاه تنها نبوده‌اند و از خداوند متعال می‌خواهم که در کل کره زمین همیشه صلح حکمفرما شود.  
 
وی تصریح کرد: ما امروز برای نود و نهمین بار با شهدای نسل‌کشی قرار گذاشتیم که به یادشان باشیم.  
 
سرکیسیان بیان داشت: اگر برای تمام ملت‌ها دو چیز مقدس است که یکی از آنها مذهب و دیگری سرزمین است، برای ارامنه یک مورد مقدس دیگر هم وجود دارد و آن زنده نگه داشتن یاد شهدای نسل‌کشی است.  
 
وی ادامه داد: مجبوریم یاد آنها را زنده نگه داریم زیرا ما صدای استخوان‌های هموطنان خود را در صحرای دیرالنور سوریه می‌شنویم که به ما می‌گویند دیگر لازم نیست دنبال ما در این صحرا بگردید و برای سربلندی ارمنستان و میهن‌مان تلاش کنید.  
 
اسقف اعظم ارامنه تهران و شمال کشور در پایان خاطرنشان کرد: امپراطوری عثمانی توانست یک و نیم میلیون ارمنی را نابود کند اما هیچگاه نتوانست زبان و مذهب را از ما بگیرد.
 
انتهای پیام/  
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار