یک از عادت‌های خانم‌ها در نگهداری سبزی‌ها در یخچال و فریزر برای فصول مختلف است که این موضوع اگرچه یک نوع سلیقه در خانه داری است اما در برخی مواقع و در قبال برخی سبزی‌ها می‌تواند مشکل ساز بوده و مضر باشند.

شهرزاد محمدیان، کار‌شناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اگر تا به حال گوجه فرنگی پرورش داده باشید، حتماً متوجه این نکته شده‌اید که گوجه فرنگی عاشق گرماست و از سرما متنفر است، این ماده غذایی، حتی بعد از چیده شدن هم، ترجیح می‌دهند که در گرما و هوای معتدل باشند تا سرمای یخچال. 
پس بهتر است این ماده غذایی در یخچال نگهداری نشود. 

وی افزود: گوجه فرنگی و ریحان، یکی از بهترین ترکیب‌هایی است که شما می‌توانید در بشقاب کنار کباب قرار دهید و از ترکیب طعم آن با هم لذت ببرید. 
همانطور که این دو در خوراک‌ها، ترکیب خوبی با هم دارند، از لحاظ نگهداری هم درست مانند هم هستند، ریحان هم مانند گوجه‌فرنگی از سرما بیزار است اگر می‌خواهید سبزی شما طراوت و تازگی داشته باشد، بهتر است مقداری که می‌خواهید استفاده کنید را بخرید و زیاد‌تر از حد نخرید. 

محمدیان تصریح کرد: آووکادو هم مانند گوجه‌فرنگی ظاهری دوگانه دارد، هم سبزی است و هم میوه، چیزی که در مورد آووکادو وجود دارد این است که این سبزی تا زمانی که رسیده نباشد، از شاخه کنده نمی‌شود و درست مانند سنگ است پس زمانی که آنرا از میوه فروشی خریداری می‌کنید، کاملاً آماده خوردن است و ا گر چند روز آنرا در یخچال نگهداری کنید دیگر قابل خوردن نیست. 

وی خاطرنشان کرد: سیب‌زمینی و پیاز هم جزء مواد غذایی محسوب می‌شوند که نباید آنرا در یخچال نگهداری کرد. 


انتهای پیام/
برچسب ها: آلرژی ، سبزیجات ، سرما ، یخچال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار