کارشناس بورس کالا گفت: عرضه‌ی زعفران به لحاظ عملیاتی هیچ مشکلی در فروش رینگ صادراتی و داخلی ندارد و بیشتر ابهام مالیاتی معاملات را دچار اختلال کرده است.

حسن رضایی‌پور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، افزود: عرضه‌ی زعفران به لحاظ عملیاتی هیچ مشکلی در فروش رینگ صادراتی و داخلی ندارد و بیشتر ابهام مالیاتی معاملات را دچار اختلال کرده است.
 
وی اظهار داشت: واسطه‌ها در ابهام مالیاتی نقش مهمی ایفا می‌‌کنند زیرا زعفران از کشاورزان خریداری نموده به فروش می‌‌رسانند و چون بیرون از بورس به این مسئله دامن زده است.
 
این کارشناس تصریح کرد: زعفران چون در بورس معامله، و در بیرون به نام خود این سازمان عرضه صورت می‌گیرد و چون این محصول دارای معاف مالیاتی و جایزه‌ی صادرایت با وزارت دارائی و اقتصاد است بر سر این مسئله دچار مشکل شده است.
 
وی تأکید کرد: بورس برای برطرف کردن این ابهام پیشنهاد به وزارت داده است که به طور مستقیم برای هر مامله یک نرخ ثابتی از صورت حساب خریدار یا فروشنده طلب شود و فعلا پیگیر و منتظر جوابیه وزارت دارایی و اقتصاد هستند.
 
رضایی‌پور در پایان یاد آور شد: مهم‌ترین مسئله در بورس کالا به یاد داشته این است که مرکز قیمت‌گذاری و معاملات است و می‌تواند حتی در شرایط تحریم به تسهیل صادرات محصولات به ما کمک کند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: زعفران ، مالیات ، فروش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار