معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران خبر داد
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران خبر داد
به گزارش
گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ مازیار حسینی، معاون فنی و عمرانی شهردار تهران در جریان بازدید 2تن از اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران از پروژه تونل امیرکبیر، با اشاره به قرارگیری تونل امیرکبیر در بافت مرکزی بازار تهران واقع در مناطق 12 و 14، اظهار کرد: تونل امیرکبیر در بخش غربی خود یک تونل دوقلو است که شاخه شمالی آن ارتباط بین خیابانهای ری و سه راه امین حضور را با مسیر جنوب به شمال بزرگراه امام علی(ع) برقرار میکند و شاخه جنوبی آن در حال حاضر اتصال خیابان ری به خیابان 17 شهریور را برقرار خواهد کرد؛ ضمن اینکه با اجرای طرح توسعه تونل امیرکبیر در آینده، امکان دسترسی شاخه جنوبی تونل به خیابان کرمان نیز فراهم خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: با بهره برداری از تونل امیرکبیر، شاخه شمالی تونل و نیز دسترسی به خیابان 17 شهریور از طریق شاخه جنوبی زیر بار ترافیکی قرار خواهد گرفت.
معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با تاکید بر اینکه تونل امیرکبیر به کلیه تجهیزات ایمنی مطابق با الزامات ایمنی تونلهای ترافیکی شهری در سطح استانداردهای اروپا همانند آنچه که در تونل نیایش مورد استفاده قرار گرفته تجهیز شده است، یادآور شد: با توجه به اهمیت ایمنی بهره برداری، 9 محل تخلیه اضطراری در طول مسیر پیشبینی شده است که در قسمتهای دوقلو، دسترسی به تونل مقابل فراهم شده و در قسمتهای تک شاخه، شهروندان از طریق این محلهای خروج اضطراری میتوانند به سطح خیابان دسترسی یابند.
وی خاطرنشان کرد: تجهیزات هوشمند ایمنی در برابر آتش به طور کامل در این تونل مهیا شده و تجهیزاتی برای استفاده عموم مردم و تجهیزات پشتیبان برای استفاده نیروهای آتش نشانی در داخل تونل فراهم و آماده بهرهبرداری شده است. ضمن اینکه تجهیزات کنترل و مدیریت هوشمند تونل نیز نصب و آماده بهرهبرداری شده است.
دکتر حسینی با اشاره به اینکه طراحی و اجرای پروژه تونل امیرکبیر چند دوره زمانی را پشت سر گذاشته است، گفت: اسفندماه سال 1389 بر اساس کار کارشناسی انجام شده در شهرداری تهران و با تصمیم شهردار تهران و تایید کمیسیون عمران شورای سوم، مقرر شد که جریان ترافیک تونل از غرب به شرق باشد و به عبارتی تونل وظیفه تخلیه ترافیک بازار را داشته باشد. به این ترتیب با انجام اصلاحات لازم در طرح، اجرای این پروژه از سال 1390 در دستور کار جدی معاونت فنی و عمرانی قرار گرفت.
به گفته وی، شاخه بلند تونل امیرکبیر حدود 2.7 کیلومتر طول دارد و در مجموع حدود 1.7 کیلومتر کار زیرزمینی در این پروژه به انجام رسیده و طرح با هزینه ای کمتر از 200 میلیارد تومان آماده بهرهبرداری شده است.
بر اساس این گزارش، اقبال شاکری، رئیس کمیته عمران و ابوالفضل قناعتی سخنگوی کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، صبح روز چهارشنبه، بیست و هفتم فروردین ماه 1393 طی بازدید از تونل امیرکبیر و نیز مرکز کنترل آن، در جریان آخرین مراحل آماده سازی چهارمین تونل شهری پایتخت برای بهرهبرداری قرار گرفتند.
انتهای پیام/