معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران گفت: ذخیره سازی گاز طبیعی پشتوانه ای برای امنیت انرژی و ضرورتی استراتژیک است.

حمیدرضا عراقی امروز در بازدید از منطقه عملیاتی خانگیران و مجتمع ذخیره سازی شوریجه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، افزود: به طور کلی کشوری که بزرگترین ذخایر گاز را دارا می باشد برای توزیع گاز در زمان های بحران و مصرف بالا، باید ذخیره سازی را در دستور کار داشته باشد و این موضوع یکی از اصول توزیع متوازن و مستمر گاز طبیعی در سراسر کشور است.

وی با اشاره به اینکه ما باید در گذشته زودتر این طرح را به مرحله اجرایی می رساندیم اظهارداشت: ما در تابستان که شاهد مصرف کمتری از گاز هستیم باید گاز را ذخیره سازی کنیم تا در زمستان در نقاط مصرف بتوانیم به شبکه تزریق کنیم.

عراقی تصریح کرد: در دو سال گذشته بعد از تحقیقات زیادی که انجام شد توانستیم ذخیره سازی سراجه قم را افتتاح کنیم که در زمستان سال گذشته و در پیک مصرف کمک زیادی را به ما کرد.

معاون وزیر معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: در ذخیره سازی سراجه قم در زمستان سال گذشته تزریق گاز به بالاترین حد خود یعنی 9 ممیز هشت دهم میلیون مترمکعب رسید و کمک زیادی به شبکه سراسری کرد.

وی طرح های ذخیره سازی را پشتوانه ای برای امنیت انرژی عنوان کرد و بیان داشت: سراجه نیز یکی از طرح های ذخیره سازی است که در حال آماده سازی می باشد و برای شرایط بحرانی و زمستان که اوج مصرف بالا می باشد کمک زیادی را می کند.

وی با اشاره به آماده بودن ذخیره سازی شوریجه در منطقه عملیاتی خانگیران تاکید کرد: تمامی مقدمات برای افتتاح این پروژه عظیم در حال انجام است و در آینده نزدیک به بهره بردرای خواهد رسید.

انتهای خبر//س

برچسب ها: گاز ، طبیعی ، ذخیره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.