لاهوتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

افزایش هر ساله نرخ حمل و نقل شهری به یک سنت تبدیل شده است

عضو فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس با بیان اینکه افزایش هر ساله نرخ حمل و نقل شهری به یک سنت تبدیل شده، گفت: میزان افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل شهری احتمالا پس از تعیین نرخ حامل‌های انرژی مشخص می‌شود.

مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود و عضو فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران درباره میزان افزایش نرخ حمل و نقل شهری اظهار داشت: متاسفانه افرایش سالانه نرخ کرایه‌های حمل و نقل شهری به یک سنت تبدیل شده که این امر نیز با توجه به شرایط حاکم اجتناب‌ناپذیر است.

وی با بیان اینکه توجیه سازمان‌های تاکسیرانی و اتوبوسرانی در افزایش نرخ کرایه‌ها درست و منطقی است، افزود: با توجه به افزایش قیمت سوخت، لوازم و قطعات یدکی وسایل نقلیه، این سازمان‌ها مجبور به افزایش نرخ‌های کرایه هستند اما به نظر می‌رسد اعضای شورای شهر با افزایش قیمت کرایه حمل و نقل، راحت‌ترین راه را انتخاب می‌کنند.

عضو فراکسیون مدیریت شهری مجلس با تاکید بر اینکه باید شرایط و بستری را فراهم کنیم تا هزینه‌های تمام شده حمل و نقل شهری کاهش یابد اظهار داشت: وضعیت ناوگان حمل و نقل کشور بسیار فرسوده است لذا قیمت هزینه‌های تمام شده این وسایل نقلیه نیز بسیار بالاست.

لاهوتی افزود: به طور مثال در حال حاضر 8000 پیکان در کشور تردد می‌کنند که متوسط مصرف سوختشان بین  8 1تا 20 لیتر است  یا ماشین‌هایی مانند پراید و سمند که  5 سال از عمرشان می‌گذرد هزینه استهلاک و نگهداریشان افزایش می‌یابد، لذا باید به دنبال این باشیم که با فراهم کردن شرایط، هزینه‌های تمام شده را کاهش دهیم که در این راستا نیاز به مساعدت شهرداری و وزارت صنعت داریم.

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.