یک تولید کننده ورمی کمپوست خواستار چاره اندیشی مسئولان در راستای فرهنگ سازی در زمینه استفاده از این نوع کود شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

مریم نیک صفت گفت: این کود که در واقع در اثر فرآوری فضولات حیوانی توسط یک نوع کرم تولید می شود ویژگی های خاصی دارد که آن را در زمره کودهای مناسب قرار می دهد.

نیک صفت در ادامه به مقایسه بین ورمی کمپوست و کود حیوانی پرداخت و گفت: ورمی کمپوست می تواند در ایجاد مزرعه ای عاری از علف های هرز نقش داشته باشد، در حالیکه استفاده از کودهای حیوانی میزان علف های هرز مزرعه را زیاد می کند.

به گفته وی محصولاتی که از ورمی کمپوست در تولید آن‌ها استفاده شده باشد طعم، عطر و رایحه متفاوت تری دارند، ضمن اینکه محصولات تولیدی ماندگاری بالاتری هم دارند.

وی ورمی کمپوست را بهترین نگهدارنده آب دانست و گفت: قدرت بالای این کود در جذب رطوبت تا جایی است که اگر محصولی به دومرتبه آبیاری نیاز داشته باشد، در صورت استفاده از این کود با یک بار آبیاری نیاز آبی آن مرتفع می شود.

وی مقاومت بیشتر گیاهان تولیدی را از دیگر ویژگی های استفادهاز ورمی کمپوست دانست و گفت: ورمی کمپوست می تواند در حاصلخیز کردن خاک نقش موثری داشته باشد.

وی بدبو نبودن را از ویژگی های مهم این کود برشمرد و گفت: کودهای حیوانی بوی نامطبوعی دارند، اماورمی کمپوست بوی نامطبوعی ندارد و از این حیث به نظر می رسد استفاده از این کود در معابر عمومی و پارک ها مناسب تر باشد.

نیک صفت در ادامه با اشاره به مشکلات پیش روی تولید ورمی کمپوست گفت: یکی از اصلی ترین این مشکلات این است که متاسفانه ورمی کمپوست در کشورمانبازار فروش خوبی ندارد وبخش زیادی از محصولات تولیدی روی دست تولید کنندگان می ماند./س


برچسب ها: کرمانشاه ، کود ، ورمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.