مسکو طی سالهای اخیر موفق شده است در میادین سیاسی ، استراتژیک ،‌ اقتصادی و نظامی از واشنگتن پیش افتد و اکنون پیروزی آن در میدان دیگری به اثبات رسیده است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نشریه فارن پالسی ؛  این نشریه آمریکایی در مقاله ای با اشاره به قدرت نمایی های روسیه در برابر آمریکا می نویسد ‌:‌ هنگامی که دولت آمریکا گزارشات خوددرباره حملات سایبری به سایت های دولتی و شرکت های آمریکایی را اعلام می کند منبع این حملات چین  _‌ که به قدرتمندترین هکرها شهرت دارد _ معرفی می گردد . 

اما بررسی های جدید نشان میدهد که بسیاری از حملات سایبری به سایت های دولتی آمریکا از روسیه و اروپای شرقی می باشد .این مناطق طی سالهای اخیر با رشد تعداد هکرها مواجه بوده و هدف اکثریت حملات آنها ایالات متحده می باشد . 

در ادامه این مقاله آمده است :  بر اساس یک گزارش بین المللی که روز گذشته در زمینه فعالیت های سایبری و حملات هکری منتشر گردید ؛ بیش از یک پنجم از حملات سایبری که علیه دولت آمریکا انجام می گیردو واشنگتن نیز از دفع یا مبارزه با آن عاجز است از سوی مسکو و کشورهای روسی زبان است . کشورهای اروپای شرقی نیز در این دسته قرار دارند.

علاوه بر هک سایت های دولتی ،‌ هکرها توانسته اند بسیاری از اطلاعات محرمانه اقتصادی مربوط به شرکت های دولتی و خصوصی آمریکایی را تخلیه کرده و در سایت های عمومی به نمایش بگذارند . تقریبا تمامی شرکت ها و ارگان های دولتی در آمریکا حداقل یک بار مورد حمله هکرها قرار گرفته و تخلیه اطلاعاتی شده اند بدون آنکه قادر به مقابله ای مناسب با آن باشند .

در ادامه این مقاله در نشریه "فارن پالسی"‌ آمده است :‌روسیه از سالهای پیش همواره بعنوان یکی از ابرقدرت های جهانی در برابر آمریکا قرار داشته است . اخیرا در مورد بحران اوکراین نیز مسکو موفق شد واشنگتن را در مورد اعمال نفوذ در اوکراین و کریمه وادار به عقب نشینی کند . مقامات آمریکایی این شکست را چندمین شکست مفتضحانه کاخ سفید در برابر قدرت کرملین و شخص پوتین می دانند . 

بر اساس گزارشات سازمان های اطلاعاتی آمریکا حجم زیادی از اطلاعات محرمانه مربوط به تسلیحات دولتی و فناوری های ساخت این تسلیحات و همچنین اسناد اطلاعاتی مربوط به هم پیمانان دولت آمریکا طی سالهای اخیر و در حملات گسترده سایبری علیه واشنگتن افشا شده است . 

دپارتمان امنیت ملی آمریکا و سرویس اطلاعات محرمانه این کشور بارها در زمینه ناامنی فوق العاده سیستم های کامپیوتری دولت و همچنین شرکت های خصوصی اقتصادی و نیز لزوم تقویت دفاع سایبری هشدار داده است . 

بر اساس گزارشات دولتی ،‌ سال گذشته بیش از 96 درصد از حملات سایبری به آمریکا ودولت این کشور از سوی روسیه ،  چین و اروپای شرقی بوده است که در اغلب موارد باموفقیت انجام شده و واشنگتن نتوانسته با آنها مقابله کند . کارشناسان معتقدند این موردیکی دیگر از نقاط ضعف واشنگتن در برابر مسکو است . 

نویسنده این مقاله همچنین تصریح کرد : از این درصد بالای آسیب پذیری دولت آمریکادر برابر حملات سایبری بخش اعظمی از برداشت اطلاعات محرمانه مربوط به هکرهای چینی است . حملات سایبری  از سوی روسیه نیز بیشتر با هدف ایجاد اختلال در فعالیت سیستم های نرم افزاری و تعطیلی دائم یا موقت سایت های خرید و فروش و تجاری دولتی و خصوصی در آمریکاست . 

منابع اطلاعاتی و کارشناسان این امر در آمریکا معتقدند در تاریخ کشور هیچ دوره ای همانند دوران ریاست جمهوری "‌باراک اوباما" ضعف دولتی در برابر کشوری دیگر از جمله روسیه محسوس و قابل لمس نبوده است . آنها اعلام می کنند که اوباما در زمان حکومت خود بیش از پیش موقعیت واشنگتن را در سطح بین المللی و داخلی تضعیف کرده است .


انتهای پیام  /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار