مدیرکل حفاطت محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به تخمین تولید ریزگردها در زمینی به مساحت ۲ میلیون هکتار از کشورهای همسایه غرب کشور گفت: روش‌های سنتی همچون مالچ پاشی برای کنترل پدیده ریزگردها جوابگو نیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


تورج همتی با اشاره به غبارآلودی هوای کرمانشاه در اوایل هفته جاری گفت: از روز شنبه، گرد و غبار بطور محسوس وارد جو منطقه و استان کرمانشاه شد و وضعیت هوای استان را در موقعیت اضطرار قرار داد.

وی با اشاره به سه مرحله اعلام میزان آلودگی هوا شامل هشدار، اضطرار و بحرانی افزود: برای اینکه از نظر آلودگی هوا، وضعیت بحرانی تأیید شود باید شاخص آلودگی بیش از 350 واحد باشد که در آن صورت با تشکیل کمیته بحران، تعطیلی مراکز اداری، آموزشی و غیره اطلاع داده می‌شود.

همتی با بیان اینکه منابع تولید آلودگی هوا و ورود ریزگردها در خارج از کشور قرار دارد بیان کرد: آلودگی‌های ایجاد شده در استان کرمانشاه از کشورهای عراق، اردن و سوریه تشکیل شده و وارد جو منطقه می‌شوند و 90درصد این آلودگی‌ها از طریق کشور عراق وارد هوای استان کرمانشاه می‌گردد.

وی تصریح کرد: در چهار سال گذشته کارگروهی تحت عنوان کارگروه ملی مقابله با آثار زیان بار گرد و غبار در غرب، به دبیری سازمان حفاظت از محیط زیست، فعالیت‌های بسیاری در عرصه بین‌المللی و ملی همچون نشست با وزیر محیط زیست عراق، معاون رئیس‌جمهور عراق و دیگر مسئولان این کشور برای شناسایی راه‌های حل این معضل برگزار کرده است.

وی در مورد دیگر فعالیت‌های این کارگروه ملی گفت: شناسایی مناطق تولید گرد و غبار، کارشناسی مناطق پایلوت شده و تثبیت شن و گرد و غبار در منطقه‌ای به وسعت 200هکتار در کشور عراق و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کارشناسان داخلی و کشورهای همسایه از دیگر اقدامات این کارگروه بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به تخمین گرد و غبار تولید شده در مساحتی به میزان 2میلیون هکتار تأکید کرد: با توجه به اینکه منابع تولید آلودگی بین‌المللی است برای مهار این معضل یک عزم ملی مورد نیاز است چرا که روش‌های سنتی همچون مالچ‌پاشی در مهار پدیده گرد و غبار دیگر جوابگو نیست/س

برچسب ها: کرمانشاه ، گرد ، غبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.