آیین افتتاح بیست و دومین کنفرانس سالانه بین المللی مهندسی مکانیک با حضور معاون استاندار خوزستان در دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، دبیر کنفرانس بین المللی مهندسی مکانیک در این مراسم، با اشاره به اینکه یک هزار و 835 مقاله به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شد ، گفت: 411 مقاله به صورت شفاهی شامل 353 مقاله تحقیقاتی و 58 مقاله ی اعلام نیاز پژوهش صنعتی و 404 مقاله نیز به صورت پوستر، مورد پذیرش قرار گرفتند. همچنین 624 مقاله به صورت فارسی و 191 مقاله به صورت انگلیسی مورد پذیرش قرار گرفت.

دکتر ابراهیم حاجی دولو به گشایش نمایشگاه علمی و صنعتی به عنوان یکی از برنامه های جنبی این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه شامل 60 غرفه و در یک هزار متر مربع فضا در نظر گرفته شده است و تعداد زیادی از شرکت های بزرگ و کوچک، در این نمایشگاه غرفه برپا کرده اند.

در این آیین معاون استاندار خوزستان با اشاره به اینکه محققین، صاحبنظران، مدیران و دست اندرکاران صنعت باید در راستای برقراری ارتباط منطقی بین دانشگاه و صنعت برای حل مشکل بیکاری جوانان مشارکت و حضور یکپارچه داشته باشند، گفت: ارتباط بین صنعت و دانشگاه از ابزارهای توسعه پایدار است در نتیجه به عنوان یک مقوله کارآمد در توسعه اجتماعی و اقتصادی، ضرورتی انکار ناپذیر است ومنافع متقابلی را برای هر دو دارد .

علی عماد با اشاره به برگزاری کنفراس و این موضوع که مکانیک از جمله رشته های پایه ای است که می تواند صنعت را به تحرک وادارد افزود: مشکلات و چالش های صنایع در قالب مقالات تخصصی، ارائه می شود که در نوع خود بی نظیر است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.