همزمان با روز جهانی زمین پاک ، ساحل و محوطه بندر شهید حقانی بندرعباس توسط جمعی از فعالان ناوگان مسافرت های دریایی هرمزگان در اقدامی نمادین پاکسازی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس شرکت کنندگان در این پاکسازی به منظور ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست در طول یکساعت اقدام به جمع آوری زباله های موجود در محوطه این بندر و ساحل اطراف دو موج شکن آن کردند.

پاکسازی ساحل بندر حقانی توسط ۴۰ نفر از ناخداها و خدمه شناورهای مسافری بندرعباس انجام شد.

مدیر بندر شهید حقانی در حاشیه این برنامه مسألـه آلودگـی زمیـن را از مسائل عمده زیست محیطی و دغدغه مهمی برای دوستداران محیط زیست در سراسر جهان دانست و گفت : فعالان حوزه حمل و نقل دریایی به دلیل پایبندی به اصول حرفه ای خود، حساسیت ویژه ای نسبت به مسایل زیست محیطی دارند.

شهیدی از مسافران دریایی خواست تا در زمان حضور خود در بنادر مسافری ، این مراکز دریایی را همچون خانه خود دانسته و از ریختن زباله در محوطه و حوضچه آن خودداری کنند.

بندر شهید حقانی که در مرکز شهر بندرعباس واقع شده به عنوان بزرگترین بندر مسافری کشور با ۱۰ پست اسکله ، قابلیت پهلوگیری همزمان بیش از ۲۰ شناور مسافری را دارا است.

این بندر هر ساله پذیرای میلیون ها مسافر دریایی است که با بهره گیری از امکانات آن به جزایری همچون قشم و هرمز سفر می کنند.

هفته زمین پاک با شعار « اراده ملی برای زمین پاک » از دوم تا هشتم اردیبهشت است .

انتهای خبر/س

برچسب ها: پاکسازی ، حقانی ، زمین پاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.